کاهش شدید قیمت خودرو در بازار/ پراید ۶۰ میلیون تومان ارزان شد

بررسی روند بازار خودرو در طول ۴ ماه گذشته، از ریزش قیمت‌ها حکایت دارد؛ مسیری که منجر به کاهش شدید قیمت خودرو در بازار شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فعالان بازار خودرو اعتقاد دارند که با وجود کاهش قیمت‌ها، اما در بازار خریداری وجود ندارد.

رونمایی چانگان از خودروی برقی جدیدش/ جذاب چینی به ایران می‌آید؟

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران درخصوص وضعیت فعلی بازار می‌گوید: بازار خودرو در رکود کامل است، مشتری کمتر مراجعه می‌کند و معاملات تقریبا صفر است.

وی در مورد دلایل رکود بازار خودرو عنوان می‌کنو: در روزهای گذشته با توجه به اینکه بحث واردات خودروهای نو و کارکرده داغ است، خیلی‌ها منتظر تاثیرات این طرح هستند.

موتمنی درباره تاثیر واردات خودروهای خارجی نو و کارکرده بر بازار خودروهای داخلی عنوان می‌کند: زمانی که واردات خودرو انجام شود، تاثیر خود را بر خودروهای داخلی هم خواهد گذاشت. به این صورت که ابتدا روی خودروهای مونتاژی تاثیر می‌گذارد، برای مثال خودروهای مونتاژی که در حال حاضر در بازار ۵۰ هزار دلار فاکتور و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب فروخته می‌شوند زمانی که واردات آزاد شود حتی اگر قیمت مصوب آنها هم پایین نیاید به صورت اتوماتیک‌وار در بازار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان زیر قیمت فروخته می‌شوند.

پراید ۶۰ میلیون تومان ارزان شد

در این شرایط، آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدای امسال تاکنون قیمت پراید ۱۵۱ در حدود ۳۰ میلیون تومان ارزان شده است. این خودرو در حال حاضر ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. اگرچه این خودرو در ۲۱ فروردین ماه تا حد ۳۲۰ میلیون تومان هم بالا رفت و اگر بخواهیم قیمت‌ها را با این تاریخ مقایسه کنیم، پراید ۱۵۱ تاکنون در حدود ۶۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است.

پژو۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز از ابتدای سال تاکنون کاهش ۱۲۰ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار ۵۲۰ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت پژو۲۰۶ MC اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز از ۹۵۰ میلیون تومان در ابتدای سال، به ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است. این خودرو یعنی تاکنون ۲۲۵ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است.

در این میان، پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ از ابتدای سال تاکنون ۱۰۵ تومان کاهش قیمت داشته و قیمت آن از ۷۱۰ میلیون تومان به ۶۰۵ میلیون تومان تغییر کرده است.

تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ از ۹۴۰ میلیون تومان در ابتدای سال به ۷۸۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. این خودرو یعنی ۱۶۰ میلیون تومان ارزان شده است.

تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مول ۱۴۰۱ هم در طول این ۴ ماه ۳۰ میلیون ارزان شده و در بازار ۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

اما دناپلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۲ در طول ۴ ماه گذشته ۱۹۰ میلیون تومان ریخته است و در بازار ۸۱۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۱ در حال حاضر در بازار ۴۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو از ابتدای سال تاکنون ۱۲۵ میلیون تومان ریزش قیمت داشته است.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1190896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      2 0
      با سلام، ان‌شاالله پول مملکت ارزش پیدا کند و دست دلالان کوتاه شود....
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      0 0
      وقتی میگن ریزش و پایین اومد حداقل قیمت کارخانه تا بازار نهایتش ۲۰الی ۳۰ میلیون الانم ۲۰۰میلیون تا ۳۰۰میلیون ماوتفاوت داره البته مقصر اصلی مردن الان تو پارکینگ خونها حداقل دوالاه یه خودرو احتکار کردن.الانم پول دست مردم نیست چون همه از دم خرید کردن و منتظر بالا بره بفروشن ولی متاسفانه روزگار طبق میلو مرادشون نچرخید الانم بیشتر از اون چیزی فکر کنین ماشین بین مردم هست.کافیه دوماه دیگه ادامه دار که هست با کارخانه بهم میرسن
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      1 0
      بااین حال هنوز هم قیمتهانجومی هست وکسی توانایی خریدندارد
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      2 0
      پراید هرموقع شد شش میلیون اونوقت بیابگو ارزان شد
    • محسن IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      1 0
      اقتصاد کشور مارا وفقر وگرانی افسار گسیخته راوبی ارزش کردن ریال مارا فقط خودروسازان داخلی با برپاکردن بازار سیاه وشبکه بازار سیاه در تلویزیون باعث شدند وبااین کار کل بازار واقتصاد را به هرج ومرج کشاندند همراه با تاق فکرهای دولتی که هرگز تحصیل اقتصادی وعامی نکرده اندومدارک را به صورت زنجیر وار خریداری کردند تا قانون ومردم رادور بزنند تاثروستهای باد اورده شخصی خودشان را انباشته کنند
    • عیسی ابراهیمی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      2 0
      سلام چی چی می گوئیدقیمت هاریخت کجاریخت پراید وانت8میلیون تومانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • ایرانی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
      0 0
      این آشغال قیمتش با دلار ۵۰۰۰۰ تومنی هم بیش از بیست میلیون نیست. خدا لعنت کنه کفتارای دولتی و خصوصی را با این لجن هایی که با قیمت لامبورگینی دست مردم میدن.