رضا هلالی را بیشتر بشناسید

عبدالرضا هلالی یکی از مداحان اهل بیت در ایران است. محل تولد او در شهر خرمشهر بوده و فعالیت‌های مذهبی خود را از سنین پایین شروع کرده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، رضا هلالی سال ۱۳۶۰ و اصالتاً خوزستانی بوده اما در بندرعباس به دنیا آمده است. تولدش مصادف با ایام جنگ و مهاجرت خانواده به تهران بود و به همین دلیل در تهران بزرگ شد. فرزند سوم خانواده است و دو برادر و یک خواهر دارد. 

اظهارات عجیب رضا هلالی در یک برنامه تلویزیونی / میثم مطیعی پاسخ داد

این مداح اهل بیت در سن ۱۲ سالگی قاری قرآن بود و در همان سن و سال با شرکت در مجالس و هیات های حاج منصور ارضی آداب مداحی را تا اندازه ای آموخت.

تا قبل از سال ۱۳۷۹ تنها اهالی منطقه میدان خراسان تهران او را به عنوان مداحی جوان می شناختند، اما از سال ۱۳۸۲ با برپایی هیئت الرضا (ع) در مسجد جامع ابوذر ، نام او هم به عنوان مداحان سرشناس اضافه شد.

هلالی از همان آغاز کار، مورد انتقاد بسیاری از جریان های مذهبی قرار گرفت زیرا او سبک های جدیدی را در مداحی به کار می برد که خوشایند خیلی ها نبود. منتقدان هلالی، او را متهم می کردند که مداحی را با سبک و سیاق موسیقی پاپ در آمیخته و آلوده کرده است.

با این حال، مدافعان او که عمدتاً از جوانان با تیپ های امروزی هستند، سبک او را عاملی برای تنوع بخشی به مجالس مدیحه سرایی و روضه خوانی می دانند و به شدت از او حمایت می کنند. هلالی هم معتقد است همه افراد با هر ظاهر و عقیده ای می توانند به هیات بیایند: «هیات مال همه است مال حزب اللهی هست مال بچه فوفوله هم هست. من این گروه را هم جذب کردم به خاطر اینکه علیه جوانان هجمه نکردم. کسی که می آید این شمعی که در قلبش است نباید خاموش شود و ما نمی آییم در جلسه های امام حسین نقطه امید او  را کور بکنیم؛ مثلا با یک اخلاق بد بگوییم که این مویش بلند است. می شود که این کار را به روش، لحن و بیان دیگری انجام داد. باید بگذاریم ده بار بیاد بار یازدهم نصیحتش کنیم.»

سبک متفاوت نوحه خوانی عبدالرضا هلالی

شاید بتوان سبک عبدالرضا هلالی را یکی از متفاوت‌ترین سبک‌های مداحی و نوحه خوانی از نظر ایجاد شور و هیجان نام برد. این مداح به تلفیق موسیقی‌های دیگر با مداحی علاقه بسیار دارد؛ به طوری که از نوع سنتی مجالس بیشتر به سمت سینه زنی‌های ریتم دار و شورانگیز تمایل پیدا کرده است. اکثر طرفداران این سبک جوانان زیر ۴۰ سال هستند.

تحصیلات

این مداح اهل بیت دارای دیپلم نقشه کشی ساختمان از هنرستان است. همچنین وی دانشجوی انصرافی رشته حقوق قضایی بوده و تنها دو ترم از این رشته را خوانده است.

ازدواج و فرزندان

عبدالرضا هلالی متأهل بوده و دارای دو فرزند دختر است.

ارتباط با مردم

هلالی طرفداران بسیاری در فضای مجازی دارد به طوری که در حدود ۴ میلیون بازدید کننده و هزاران کامنت در سایت‌های هواداری او دیده می‌شود. همچنین عکس‌های فراوانی از او به همراه بازیگران، سوپر استارهای معروف و خوانندگان دیده شده است.

استاد هلالی در مداحی

عبدالرضا هلالی یکی از شاگردان حاج منصور ارضی است. از دیگر افرادی که نقش موثری در آموخته‌های این مداح داشته‌اند می‌توان حاج سعید حدادیان و شهید عباس صابری را نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191542

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =