تقریب مذاهب و امامت و مهدویت شاکله‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است

مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در چند سال اخیر دو بال تقریب مذاهب و امامت و مهدویت به‌عنوان شاکله فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی سروری  مجد مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد  اسلامی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی همدان در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره مشق انتظار گفت: در چند سال اخیر ۲۸ دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شده است.

 وی افزود: بسیار خرسندیم امروز در شهر همدان مهد تاریخ و تمدن ایران زمین حضور داریم شهر ابوعلی سینا که به‌عنوان افتخار ایران‌زمین  آثار علمی  آن در مغرب زمین شناخته‌تر از مشرق زمین است.

 سروری مجد تأکید کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی در حدود شصت و شش هزار دانشجو اهل سنت وجود دارند و باید در  برنامه‌های فرهنگی دانشگاه  این آمار و جامعه مخاطب در نظر گرفته شود.

 مشاور و ریاست تصریح کرد دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی و برای مردم است اگر می‌خواهیم به دانشگاه تمدن ساز دست پیدا کنیم باید نقشه راه مناسبی برای فرهنگ و تمدن ترسیم کنیم

وی با تأکید بر لزوم توجه به گسترش فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اقتصادی، مسئولیت مدیران دانشگاه آزاد اسلامی را در شرایط کنونی، بسیار سنگین ارزیابی کرد و گفت: تأمین خواسته‌های دانشجویان بسیار مهم است و در روایات بسیاری تاکید شده حاجت‌های مردم به‌سوی شما از نعمت‌های خداست و از این حاجت‌ها نباید ملول شد و مدیران باید با ایثار و فداکاری در جهت حل مشکلات برآیند.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد  اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی و ثمره خون مطهر شهیدان، رسالت دارد که با روحیه و حرکت جهادی در جهت رفع نیازهای جامعه گام بردارد و از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه حل‌المسائلی شناخته می‌شود، باید در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی داشته باشد و در زمینه تبدیل علم به ثروت، اقدامات مؤثری داشته باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از زمینه‌های ارزشمند فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی، حرکت در جهت توسعه و گسترش حوزه مدارس سما است که واحدهای دانشگاهی می‌توانند نقش مؤثری در این خصوص ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این نشست گفت: پس از برگزاری موفق سوگواره شعر نجوا از سری برنامه‌های علمی، فرهنگی مؤسسه امامت و مهدویت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان امسال میزبان جشنواره مشق انتظار است.

محمد عظیم خدایاری اظهار کرد: تمامی ارکان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به‌منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره بسیج شده‌اند.

وی بیان داشت: جشنواره مشق انتظار درراستای نشر و ترویج فرهنگ مهدوی و خلق آثار فاخر هنری در دو بخش خوشنویسی (خط نستعلیق) و پوستر در سه سطح دانشگاهیان (استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)، آزاد (اقشار مختلف جامعه) و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

وی تبیین کرد: مهدویت و آمادگی برای ظهور، مهدویت و تمدن نوین اسلامی، مهدویت، عهد و همدلی منتظران. ایات و احادیث انتظار از محورهای جشنواره مشق انتظار در دانشگاه آزاد اسلامی همدان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1196069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =