سم‌زدایی بدن با چند راهکار ساده

اغلب مردم فکر می‌کنند که سم‌زدایی بدن حتماً باید با روش‌های پرهزینه و خوراکی‌ها و آب‌میوه‌های گران‌قیمت انجام شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سم‌زدایی بدن روشی است که طبق آن مواد مضر را از بدن بیرون کرده و سعی می‌شود آن را پاک و تمیز نگه دارند.

بیشتر بخوانید:

برای سم زدایی بدن چه کارهایی بکنیم؟

اما اغلب مردم فکر می‌کنند که سم‌زدایی بدن حتماً باید با روش‌های پرهزینه و خوراکی‌ها و آب‌میوه‌های گران‌قیمت انجام شود.

حتی اینکه فکر کنید با گرسنگی دادن به خود و استفاده از مکمل‌های گوناگون این کار را انجام دهید هم اشتباه است. با چند روش ساده می‌توان با کمترین هزینه این کار را انجام داد.

در ابتدا بعد از بیدار شدن از خواب یک تکه لیموترش تازه را در لیوان آب ولرم بگذارید و بعد از چند دقیقه میل نمایید. آب لیموترش ماده سم‌زدای قوی است و به هضم غذا و افزایش حس سیری کمک می‌کند.

صبحانه را حتماً کامل بخورید و اغلب توصیه شده که نان و غلات را به دلیل جذب آب، کمتر و در عوض پروتئین مثل تخم‌مرغ را بیشتر مصرف کنید.

حرکت زیاد داشته باشید زیرا تحرک زیاد باعث بالا رفتن ضربان قلب و گردش خون می‌شود و این به تنهایی کمک می‌کند تا بدن سموم خود را دفع کند.

مطلقاً هیچ وعده غذایی را حذف نکنید و حتماً یک وعده میان‌وعده، هم داشته باشید منظور از وعده غذایی، غذاهای سالم مثل انواع پروتئین‌های بدون چربی، سبزیجات، مرغ، ماهی، آجیل و چربی سالم مثل زیتون، آووکادو و نارگیل است.

حتماً یک فنجان چای روزانه را با میان‌وعده عصرانه‌تان بنوشید این کار باعث هضم بهتر و هیدراته ماندن بدن شما می‌شود که باعث سالم ماندن متابولیسم و پوست شما می‌ گردد.

چرخش بدن هم راه خوبی برای دفع بهتر مواد غذایی از بدن است. به این شکل که اگر بدن را به اطراف به قولی کش و قوس بدهید و بچرخانید و تحرک داشته باشید مواد زائد بهتر از بدن دفع می‌شود.

تمرین‌های تنفسی انجام دهید این کار اضطراب را کم می‌کند و باعث تمرکز ذهنتان می‌شود و بدن آرام می‌گیرد.

همچنین دوش آب سرد بسیار مهم است، اگر چه این کار سخت به نظر می‌رسد اما گرفتن دوش آب سرد به مدت ۳۰، ۶۰، ۹۰ ثانیه می‌تواند التهاب را در بدن کاهش دهد و خیلی از کارشناسان معتقد هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود.

استفاده زیاد و مداوم از تلفن همراه هم به بدن آسیب می‌رساند پس امتحان کنید، ۲۴ ساعت گوشیتان را خاموش کنید یا صدای آن را ببندید، خواهید دید که استرس شما کاهش خواهد یافت و در آخر حرکات ورزشی و به‌خصوص مدیتیشن را فراموش نکنید، ممکن است این ورزش تمام مشکلات شما را از بین نبرد اما مطمئناً خیلی از استرس و اضطراب روزانه شما را کاهش می‌دهد.

منبع: روزنامه اطلاعات

انتهای پیام/

کد خبر: 1197549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =