قیمت مسکن با کنترل نرخ زمین به تعادل می‌رسد / تاثیر مثبت طرح نهضت ملی مسکن بر بازار به شرط تداوم

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: ۷۰ درصد بهای ساخته شده‌ مسکن در زمین است و در حال حاضر قیمت زمین در قیمت نهایی مسکن تاثیرگذار است.

محمدعلی احمدزاده اصل کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: در سال‌های گذشته بیشتر گرایش‌ها به بازار مسکن ناشی از حفظ ارزش داریی و بازدهی بیشتر این بازار نسبت به سایر بازارها بوده است، که این موضوع سبب ایجاد یک تبعیت ذهنی و روانی برای بازار مسکن شد.

بیشتر بخوانید:

شرایط پرداخت وام ۷۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن اعلام شد

وی با بیان اینکه رکود حاکم در بازار مسکن از مانع جهش قیمت‌ها شده است، بیان کرد: بازار فعلی مسکن در رکود به سر می‌برد و به نظرم برای ایجاد تعادل بیشتر قیمت‌ مسکن  باید این رکود ادامه دار باشد.

کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن، بیان کرد: اجرای این طرح در صورتی در بازار مسکن تاثیر خواهد گذاشت که تداوم داشته باشد. در حال حاضر این طرح در حد شعار باقی مانده است و آمارهای اعلام شده واقع بینانه نیست.

احمدزاده با بیان اینکه افزایش نرخ سیمان و فولاد در بورس بر بازار مسکن تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: شرکت‌های فولادی و سیمانی دچار افت قیمت شدید شده‌اند و بازار سرمایه به دنبال آن ملتهب شده است.

وی افزود: اگر سیمان از بورس کالا خروج پیدا کند، به دست دلالان می‌افتد و وضعیت مسکن را تحت فشار قرار می‌دهد.

کارشناس اقتصادی با اشاره به راهکاری برای کنترل  قیمت مسکن عنوان کرد: با ایجاد تعادلی در بازار سرمایه، قیمت مسکن نیز کنترل می‌شود. تورم مزمن جامعه را به سمت فروپاشی می‌برد و باید در قدم اول برای کنترل قیمت مسکن این تورم مهار شود.

احمدزاده اصل با اشار به اینکه قیمت مسکن با کنترل قیمت زمین به تعادل می‌رسد، تصریح کرد: ۷۰ درصد بهای ساخته شده‌ مسکن در زمین است و در حال حاضر قیمت زمین در قیمت نهایی مسکن تاثیرگذار است.

کارشناس اقتصادی درباره قیمت مسکن در آینده گفت: بازار مسکن همچون گذشته دیگر افزایش قیمت را تجربه نخواهد کرد، اما انتظار نمی‌رود که این بازار با کاهش شدید قیمت روبرو باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =