شبکه کارچاق‌کنی در استان مرکزی منهدم شد

یک شبکه کارچاق کنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی منهدم شد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز،‌ حجت‌الاسلام‌ سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به سرپرستی این شبکه کار چاق کنی توسط یک خانم، گفت: این خانم که اهل و ساکن تهران است خود را وکیل دادگستری معرفی کرده و با ادعای ارتباط با قضات دیوان عالی کشور با یکی از خانواده های محکوم به اعدام ارتباط گرفته و با طرح عناوین مذکور و تعهد به اخذ یک درجه تخفیف، مبلغ حدود ۳ میلیارد و یکصد میلیون تومان دریافت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

دستگیری ۲ عضو دیگر شورای شهر آبیک

وی افزود: این در حالی است که این فرد هیچ اقدامی در پرونده مربوطه انجام نداده و حکم اعدام اجرا شد. با رصد و پیگیری که حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی انجام داده مشخص شد فرد مذکور و مرتبطین وی هیچ اعمال نفوذی در مجموعه دستگاه قضایی نداشتند و صرفا با شگردهای مختلف و سوء استفاده از شرایط روحی خانواده محکوم، مبادرت به اخاذی کرده اند.

وی اظهار کرد: با همکاری حفاظت مرکز قوه قضائیه، چهار نفر از متهمین دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند و پرونده در حال رسیدگی در یکی از شعب بازپرسی است.

وی ادامه داد: متهم، در پرونده دیگری نیز ادعای اعمال نفوذ داشته‌ که در حال بررسی و تکمیل فرایند تحقیقات است.

موسوی از مراجعان به مجتمع های قضایی استان خواست فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورده و پرونده خود را از مسیر قانونی دنبال کنند و گفت: مردم استان می توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۸۰، در شناسایی سوء جریان های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضاییه در استان، با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، همکاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1202952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =