روغن آرگان چه خواصی برای پوست دارد؟

روغن آرگان که آن را با نام طلای مایع نیز می‌شناسند، اکسیری بوده که به جادوی زیبایی صورت معروف است. خواص روغن آرگان آنقدر زیاد است که از آن برای حل طیف وسیعی از مشکلات جسمی و پوستی استفاده می‌کنند. در این مطلب قرار است که به‌طور تخصصی به بررسی خواص این گیاه برای پوست بپردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روغن آرگان با دارابودن ریزمغذی‌ها و مواد معدنی مفید برای پوست و مو یکی از شگفت‌انگیزترین محلول‌های مراقبتی است که می‌تواند شادابی و نشاط را به صورت شما بازگرداند. با استفاده از این ترکیب معجزه‌بخش، پوست و مویی سالم و درخشان را به خود هدیه دهید و از نتیجه آن حیرت‌زده شوید.

بیشتر بخوانید:

چرا باید قبل از استفاده از اتو و سشوار از روغن آرگان استفاده کنیم؟‌

اسید چرب، آنتی اکسیدان، فنل و کاروتنوئیدها ازجمله مهم‌ترین ترکیبات این طلای مایع هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

اسیدهای چرب

یکی از خواص روغن آرگان به‌دلیل وجود اسیدهای چرب مانند اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک در این محلول است. این ترکیبات روند بهبود درمانی پوست را افزایش می‌دهند و موجب نرمی و لطافت پوست می‌شوند.

آنتی‌اکسیدان‌ها

در ترکیبات این روغن مقدار قابل‌توجهی از انواع آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین E وجود دارد که این ترکیبات می‌توانند از عارضه‌های اکسیداسیون سلول‌ها و از بین رفتن کلاژن پوست جلوگیری کنند.

فنل‌ها

آن‌ها یکی‌دیگر از ترکیبات فوق‌العاده آرگان هستند که موجب سریع‌تر شدن روند درمانی پوست و حفظ رطوبت آن می‌شوند.

کاروتنوئیدها

روغن دانه‌های این گیاه حاوی مقادیر قابل‌توجهی کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، لیکوپن و لوتئین است که این ترکیبات تاثیر زیادی در زیبایی پوست دارند.

خواص روغن آرگان برای پوست

بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده‌اند که آرگان پروسه پیر شدن پوست را به تأخیر می‌اندازد؛ شاید به‌همین دلیل باشد که استفاده از این روغن تا این حد پرطرفدار شده است. در ادامه دیگر خواص این دانه‌های روغنی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

خاصیت جوان‌کنندگی پوست

علاوه بر خاصیت فوق‌العاده آرگان در جلوگیری از فرآیند پیری، این عصاره گیاهی در جوانسازی پوست نیز نقش مهمی دارد. ترکیبات این محلول با بهبود خاصیت کشسانی و آبرسانی پوست، بافتی مستحکم، صاف و جوان را به آن هدیه می‌بخشند. جالب است که بدانید خواص این روغن سال‌هاست که به اثبات رسیده و در بسیاری از لوسیون‌ها و محصولات پوستی کاربرد دارد.

ترمیم‌کنندگی

یکی دیگر از خواص روغن آرگان قابلیت آن در ترمیم‌کنندگی پوست است. درواقع عناصر ضدالتهاب و ضدعفونتی که در این روغن وجود دارند، به آن خاصیت ترمیم‌کنندگی می‌بخشند. اگر به‌دلیل قرارگرفتن در معرض نور خورشید پوست حساس و التهابی دارید، استفاده از این روغن بسیار مفید خواهد بود. حتی در طی تحقیقاتی ثابت شده است که این روغن زخم و جراحات را نیز ترمیم می‌کند.

برطرف‌کردن آثار جوش و آکنه

جوش و آکنه یکی از مشکلات رایجی است که همه ما آن را تجربه کرده‌ایم. عصاره گیاهی آرگان خواص بی‌نظیری که در برطرف کردن جای جوش و زخم دارد، معجزه‌گر پوست شما خواهد بود.

خاصیت مرطوب‌کنندگی پوست

همانطور که اشاره شد، عصاره این گیاه حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است. این ویتامین یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می‌تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند؛ به همین دلیل است که بارها و بارها به استفاده از آن تاکید شده است.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای افزایش سلامت پوست صورت

اگر پوست صورت شما مدتی است که دچار التهاب شده و لطافت و زیبایی خود را از دست داده است، می‌توانید با ویزیت آنلاین دکتر پوست از طریق سایت ازپزشک علت را جویا شوید. علاوه بر درمان‌های پزشکی، استفاده از خواص روغن آرگان برای رهایی از شر عارضه‌های پوستی راه‌حل دیگر خواهد بود. روش‌های مختلفی برای استفاده از این عصاره گیاهی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

استفاده از خاصیت مرطوب‌کنندگی روغن آرگان

اگر تصمیم دارید از این عصاره به‌عنوان مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید، بهتر است که روزی دوبار و هر دفعه یک تا دو قطره از روغن را کف دست خود ریخته و در تمامی نواحی صورت و گردن ماساژ دهید. روغن این دانه گیاهی بسیار سبک است و به سرعت جذب پوست می‌شود؛ بنابراین از بابت چربی‌های اضافی روی صورت نگران نباشید.

استفاده به‌عنوان لایه بردار

شاید کمی عجیب و غریب به‌نظر برسد؛ اما محلول آرگان خواصی بی‌نظیر در لایه‌برداری از پوست دارد. نحوه مصرف این روغن به‌عنوان لایه بردار به این صورت است که باید چند قطره از آن را با مقدار کمی آب ترکیب کنید. سپس امولسیون ترکیبی را با پنبه روی صورت خود بمالید و پس از گذشت مدتی آن را بشویید. برای اینکه نتیجه بهتری از انجام این کار بگیرید، بهتر است که هفته‌ای یک بار آن را انجام دهید.

استفاده برای درمان پوست‌های مستعد آکنه

همانطور که اشاره شد، یکی از خواص روغن آرگان درمان پوست‌های حساس و مستعد جوش و آکنه است. نحوه مصرف آن بسیار ساده و راحت است. فقط کافی است که چند قطره از عصاره را با مقداری خاک رس مخلوط کنید تا خمیری نرم حاصل شود. سپس آن را روی صورت خود قرار دهید. با انجام این کار، تمامی منافذ پوست شما تمیز می‌شوند و از ایجاد آکنه و جوش جلوگیری خواهد شد. استفاده از آن به مدت دوبار در هفته تا رسیدن به نتیجه بهتر توصیه می‌شود.

ترمیم‌کننده لب

لب‌ها یکی از زیباترین اعضای صورت هستند که شکل و رنگ آن‌ها تاثیر زیادی در چهره دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که لب‌های به‌شدت خشکی دارند و پوسته پوسته شدن لب شما را اذیت می‌کند، بهتر است که عصاره گیاهی آرگان را امتحان کنید. کمی از آن را به سر انگشتان خود بمالید و روی لب بکشید تا در کوتاه‌ترین زمان، اثر بی‌نظیر آن را مشاهده کنید.

چه کسانی می‌توانند از روغن آرگان استفاده کنند؟

به طور کلی همه افراد می‌توانند از این روغن در روتین مراقبت پوستی خود استفاده کنند؛ با این حال بهتر است که جواب سوال خود را از طریق سایت اینترنتی ازپزشک و با ویزیت آنلاین دکتر پوست بیابید. نظر شما درباره خواص روغن آرگان چیست؟ آیا تابه‌حال از این عصاره گیاهی استفاده کرده‌اید؟ نتیجه آن چه بوده است؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1203474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =