خرید ۱۲ متر در منطقه یک تهران با وام ۱.۹ میلیارد تومانی

بررسی اثرگذاری وام جدید مسکن بر قدرت خرید وام‌گیرنده نشان می‌دهد که با تسهیلات ۱.۹ میلیاردی می‌توان ۱۲ متر مسکن در منطقه یک خریداری کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بانک مسکن هفته گذشته بخشنامه پرداخت وام 1.9 میلیارد تومانی خرید مسکن را به شعب این بانک ابلاغ کرد؛ وامی که کل سود پرداختی آن در ماه 12 سال 22 بیش از 7 میلیارد تومان است. در واقع دریافت‌کنندگان این وام در پایان دوره بازپرداخت اقساط با احتساب هزینه مربوط به خرید اوراق حق تقدم که در زمان حاضر حدود 400 میلیون تومان است حدود 9.5 میلیارد تومان بابت وام جدید خرید مسکن پرداخت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

چند متر مسکن با وام ۲ میلیارد تومانی می‌توان خرید؟

جدا از اقساط سنگین وام مذکور، یکی از مسائل اثرگذاری تسهیلات 2 میلیارد تومانی (یک میلیارد و 920 میلیون تومانی) در قدرت خرید مردم است. بررسی‌ها نشان می‌دهد با وام مذکور با توجه به متوسط قیمت مسکن اعلام شده شهریورماه امسال توسط مرکز آمار ایران در منطقه یک می‌توان 12.1 مترمربع واحد مسکونی خریداری کرد.

این منطقه در ماه مورد اشاره با حدود 158 میلیون تومان بیشترین متوسط قیمت را در مناطق 22گانه داشته است. در منطقه 18 نیز که با حدود 41.5 میلیون تومان کمترین متوسط قیمت را داشته می‌توان 46.2 مترمربع خانه در شهر تهران خریداری کرد که این متراژ تا حدودی قابل قبول توجه است.

خرید ۱۲ متر در منطقه یک تهران با وام ۱.۹ میلیارد تومانی

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1204814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =