به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز از خراسانشمالی، جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان آذر ۱۴۰۲ به ایستگاه دهم رسید. در این جشنواره بیش از یکهزار و ۹۱۲ اثر و داوطلب شرکت در بخشهای ۳۱گانه جشنواره از ۲۸ استان و ۱۰۸ واحد دانشگاهی براساس اطلاعات در سامانههای سازمان مرکزی حضور پیدا کردند و پراکندگی بسیار خوبی صورت گرفت.
در دهمین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان به ترتیب استانهای تهران، خراسانرضوی، کرمان، واحد مستقل نجفآباد، واحد مستقل علوم و تحقیقات، استان آذربایجانشرقی و استان گلستان بیشترین اثر و داوطلب را در بخشهای مختلف جشنواره داشتند.
در این جشنواره برترینهای پژوهش و فناوری دانشگاه در زمینههای مختلف شامل پژوهشگر برتر، مقاله برتر، کتاب (تألیف) برتر، کتالب برتر (ترجمه)، کتاب (بینالملل) برتر، رساله دکتری برتر، پایاننامه کارشناسی ارشد برتر، طرح برون دانشگاهی برتر، کرسی ترویجی، اختراع برتر، مرکز تحقیقاتی برتر، دفتر ارتباط با صنعت برتر، انجمن علمی، ادبی و هنری برتر، دانشکده مهارت و کارآفرینی برتر، هیئت اندیشهورز استانی برتر و ... مورد تجلیل قرار گرفتند.
براین اساس، پریسا روشنی در بخش هیئت اندیشهورز استانی برتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد مورد تجلیل قرار گرفت.
پریسا روشنی عضو هیئت علمی تماموقت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسانشمالی اظهار کرد: برای انجام بهینه وظایف هیئت اندیشهورز مطابق ماده ۴ آییننامه اجرایی هیئتهای اندیشهورز استانی، مقرر شد با استفاده از همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه، کارگروههای هشتگانه مطابق بند ماده ۴ وظایف این هیئت تشریح و بررسی شود.
روشنی درباره فعالیتهای کارگروههای مختلف هیئت بیان کرد: کارگروه نخست با موضوع «بازنگری نظام آموزشی و پژوهشی فعلی و تبدیل آن به نظام فعال و پویا و کارآمد» با همکاری ۱۳ عضو هیئت علمی، کارگروه دوم با موضوع «شناسایی نیازهای علمی استان و تدوین نظام موضوعات و مسائل بومی» با همکاری ۵ عضو هیئت علمی و کارگروه سوم با موضوع «طراحی و ساماندهی محتوایی پایاننامهها، رسالهها، مقالات و نشریات علمی و کتابهای درسی» با همکاری چهار عضو هیئت علمی راهاندازی شد.
وی افزود: کارگروه چهار با موضوع «بررسی و ارزیابی کارشناسی نسبت به طرحهای پیشنهادی برای راهاندازی نشریههای علمی و ممیزی طرحنامههای کرسیهای نظریهپردازی» با همکاری ۹ عضو هیئت علمی، کارگروه پنج با موضوع «ارائه طرحهای پیشنهادی به معاونت برای توانمندسازی مدرسان علوم انسانی و هنر و نحوه اجرای آن توسط استان» با همکاری ۴ عضو هیئت علمی و کارگروه ۶ نیز با موضوع «شناسایی و پیشنهادهای اجرایی برای تأسیس دانشکدهها و رشتههای ایرانی ـ اسلامی میانرشتهای علوم انسانی و هنر» با همکاری ۴ عضو هیئت علمی فعالیتهای خود را آغاز کرد.
عضو هیئت علمی تماموقت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسانشمالی درباره عملکرد سایر کارگروهها هم خاطرنشان کرد: کارگروه هفت با موضوع «ارائه مشاوره به انجمنهای علمی استادان دانشجویان و مراکز تحقیقاتی و مدارس عمومی و عالی مهارتی با هدف تعالی علوم انسانی و هنر» با همکاری ۵ عضو هیئت علمی، کارگروه هشت با موضوع «مسائل مختص دانشگاه: چارچوب پیشنهادی برای رفع مشکلات دانشگاه در حوزههای مختلف/پیشنهاد در راستای درآمدزایی غیرشهریهای و جذب دانشجو» با همکاری ۱۸ عضو هیئت علمی راهاندازی شد.
روشنی با اشاره به نتایج فعالیتهای کارگروههای مختلف استان خراسانشمالی عنوان کرد: ارزیابی، آسیبشناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف پیشنویس آییننامه ارتقای مرتبه علمی اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور با توجه به مسائل استانی، بررسی و ارزیابی دستورالعمل تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از پیمانی به رسمی آزمایشی و از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و شناسایی نیازهای علمی استان ازجمله همکاری در تدوین سند آمایش آموزشی با همکاری معاونت آموزشی با تأکید بر نیازهای آموزشی خراسانشمالی (ارزیابی و آسیبشناسی) از نتایج مهم فعالیتهای این کارگروهها بوده است.
وی اضافه کرد: ارائه پیشنهادهای مدون درباره ساماندهی پایاننامهها و رسالهها مبتنی بر نظام مسائل استانی: ساماندهی موضوعی پایاننامه در رشتههای علوم انسانی و عمومی با همکاری معاونت پژوهشی درباره اولویتهای پژوهشی پایاننامههای گروه مطالعات سلامت و ورزش، اولویتهای پژوهشی پایاننامهها گروه مطالعات مدیریت و علوم ورزشی، موضوعات پایاننامه و با محورهای تحقیق خانواده و روابط نسلی، آموزش، بهداشت و سلامت، حقوق و مسئولیتها، مشارکت اجتماعی و سیاسی، رسانههای ارتباط جمعی، ارائه طرح توجیهی کتب درسی و کمک درسی مطابق با سرفصلهای بازنگری شده با عنوان کتاب: کاربرد فناوریهای نوین در آموزش از دیگر فعالیتهای کارگروهها بوده است.
عضو هیئت علمی تماموقت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسانشمالی بیان کرد: همچنین شناسایی و پیشنهاد تأسیس دانشکدههای موضوعی مبتنی بر نیازهای ملی و منطقهای: دانشکده موضوعی، «کارآفرینی» با رویکرد تجارت الکترونیک، برگزاری کرسیهای ترویجی (برگزاری ۲۰ کرسی ترویجی)، طراحی و پیشنهاد دورههای توانمندسازی مدرسان علوم انسانی: دورههای توانمندسازی پاسخگویی به شبهات قرآنی در زمینه زن و حجاب، تربیت قرآنی و راهکارهای آن، راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت در دانشگاه، ورزش درمانی و ارائه مشاوره به انجمنهای علمی، استادان، دانشجویان: تأسیس و فعالیت در انجمنهای علمی استادان دانشجویان در راستای تعالی علوم انسانی و هنر، راهاندازی مسابقات و کارگاهها، کرسیها، هماندیشیها و سخنرانیهای علمی و مهارتی دانشجویان در راستای تعالی علوم انسانی و هنر از دیگر فعالیت کارگروههای مرتبط بوده است.
روشنی افزود: همچنین پیشنهادها، ارائه راهکارها و اجرای آن درباره رفع مشکلات دانشگاه با توجه با مسائل و دغدغههای بومی استان خراسانشمالی با تآکید بر منابع و ظرفیتهای استانی (ارتباط دوسویه با مراکز آموزشی در سطوح مختلف، ارتباط با روستاهای اطراف و دهیاریها، ارتباط با ارگانها و سازمانهای مرتبط در تعامل دوسویه و ...) از دیگر فعالیتهای مرتبط با پیشرفت و توسعه استان خراسانشمالی بوده است.
خبرنگار: لادن لنگری
انتهای پیام /
نظر شما