۳۰۰ قطعه عتیقه در لرستان کشف شد

عطا حسن‌پور با اشاره به کشف اشیای عتیقه در لرستان، اظهار داشت: ۳۰۰ قلم اشیای عتیقه در دلفان برای تعیین قدمت و قیمت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان تحویل شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از کشف اشیای عتیقه با قدمت هزارۀ اول قبل از میلاد تا قرون متأخر اسلامی در دلفان خبر داد.

بیشتر بخوانید:

کشف ۱۴۲ شیء عتیقه با قدمت چند هزار سال در گنبدکاووس

عطا حسن‌پور امروز شنبه، با اشاره به کشف اشیای عتیقه در لرستان، اظهار داشت: ۳۰۰ قلم اشیای عتیقه در دلفان برای تعیین قدمت و قیمت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان تحویل شد.

او با بیان اینکه ۱۶۷ قلم از اشیای کشف‌شده در لرستان دارای ارزش فرهنگی و تاریخی است، افزود: قدمت این آثار از هزارۀ اول قبل از میلاد تا قرون متأخر اسلامی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با تأکید به انجام گمانه‌زنی نجات‌بخشی محوطه‌ قلعۀ کمندان در ازنا، عنوان کرد: این اثر یکی از سه اثر فرهنگی و تاریخی این شهرستان است که با احداث سد کمندان در معرض خطر قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه حفظ و احیای آثار تاریخی ازنا به‌سرپرستی محمدرضا محمدیان باستان‌شناس لرستانی در حال انجام است، بیان کرد: هدف از اجرای این پژوهش‌ میدانی دستیابی به اطلاعات تاریخی و توالی لایه‌های تاریخی در این محوطه است.

حسن‌پور گفت: محوطه‌ قلعۀ کمندان در ازنا از قرون میانه اسلامی دارای سکونت بوده‌است و قلعۀ دوره قاجاری این محوطه که به‌عنوان قلعه کندان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است کماکان توسط ساکنان روستا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: برنامۀکاوش گسترده و هدفمند قلعۀ کمندان در ازنا پس از اتمام گمانه‌زنی و در صورت وجود لایه‌های تاریخی و شواهد معماری قابل‌اعتنا در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1219714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =