«باران گرفته است» حاصل ساعت‌ها مصاحبه است

مراسم رونمایی و جشن امضاء کتاب «باران گرفته است با حضور تنی چند از شخصیت‌های عرصه شعر و ادب کشور و به همت انتشارات مکتب حاج قاسم برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، همزمان با برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مراسم رونمایی و جشن امضاء کتاب «باران گرفته است» به نویسندگی احمد یوسف‌زاده روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه با حضور نویسنده کتاب و تنی چند از شخصیت‌های عرصه شعر و ادب کشور در محل نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

احمد یوسف زاده نویسنده کتاب با بیان اینکه این کتاب حاصل ساعت‌ها مصاحبه است گفت: من سعی کردم در این کتاب نه فقط زندگی بلکه جغرافیایی که شهید سلیمانی در آن نفس کشیده است را به تصویر بکشم.

وی تصریح کرد: برای اینکه روایت‌های این کتاب صادقانه باشد، حتی در مکان‌هایی که حاج قاسم رفته بود، رفتم و هر جایی که حاج قاسم قدم گذاشته بود، قدم گذاشتم، اگر کسی بخواهد زندگی حاج قاسم در ایام قبل از انقلاب را به تصویر بکشد، هرآنچه را نیاز دارد، در این کتاب خواهد یافت.

مرتضی سرهنگی پژوهشگر ادبیات دفاع مقدس نیز در این نشست بیان کرد: نثر یوسف‌زاده، نثر ساده، صمیمی و باورپذیر است؛ در قلم این نویسنده مبالغه نیست چون اصولاً مردم مبالغه را باور نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های جنگ، فداکاریِ نظامی دوره جنگ را تبدیل به فداکاری اجتماعی می‌کنند؛ هنر یوسف‌زاده در روایت جذاب جنگ مربوط به امروز نیست که او هنر خود را سال‌ها قبل ثابت کرد، وقتی تلخی اسارت را با کتاب «لبخند در قفس» به شیرینی روایت کرد.

همچنین در این نشست مرتضی قاضی نویسنده و فیلمنامه نویس تصریح کرد: خوشحالم کتاب‌هایی که در مورد شهید سلیمانی خوانده‌ام، از فیلتر سلامت و اطمینان‌بخشی به اسم مکتب حاج قاسم عبور کرده است.

وی با بیان ینکه باران گرفته است کتابی است که تکلیفش با خودش مشخص است افزود: ذکر اسامی افرادی که در کتاب با آنها گفتگو شده و اسامی اماکنی که این گفت‌وگوها و مستندنگاری‌ها صورت گرفته، از نقاط قوت این کتاب است.

قاضی در پایان گفت: کاش می‌توانستیم مستندات زندگی شخصیت‌های بزرگ و ارزشمند را قبل از شهادت آنها جمع‌آوری کنیم تا بعد از شهادت، دست ما خالی نباشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1230467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =