روایت‌های نابی در کتاب «باران گرفته است» گردآوری شده است/ نام شهید سلیمانی تا ۷سالگی قاسم نبود

مطهری گفت: روایت های جدیدی در این کتاب آورده شده که شاید تاکنون جایی بازگو نشده باشد مانند اینکه اسم شهید سلیمانی تا ۷سالگی قاسم نبوده و زمان ثبت نام مدرسه نام وی توسط پدرشان تغییر می کند.

سیده فاطمه مطهری مدیر انتشارات بنیاد مکتب حاج قاسم در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز در خصوص حضور این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امسال به عنوان سومین سالی است که در نمایشگاه کتاب حضور پیدا میکنیم و ۳۰ عنوان کتاب را در این نمایشگاه عرضه کردیم که ۶عنوان از این کتاب ها جدید هستند.

وی با بیان اینکه پرفروش ترین اثر ما در نمایشگاه، کتاب «باران گرفته است» نوشته احمد یوسف زاده است که وی به اصالتی کرمانی دارد و به روستای قنات ملک، روستایی که شهید سلیمانی تا ۱۳سالگی در آنجا زندگی می کردند سفر کرده افزود: وی در این سفر به سراغ افرادی که با شهید سلیمانی در ارتباط بودند رفته و با آنها مصاحبه گرفته که حاصل این مصاحبه و صحبت ها در قالب کتاب «باران گرفته است» منتشر شد که کتابی مستند داستانی است.

مطهری با اشاره به اینکه طبق گفته نویسنده کتاب هرکجایی که شهید سلیمانی پا گذشته به دنبال او رفته و روایت افراد مختلفی که با حاج قاسم در ارتباط بودند را در این کتاب جمع آوری کرده است تصریح کرد: روایت های ناب و جدیدی در این کتاب آورده شده که شاید تاکنون جایی بازگو نشده باشد که برای مثال شاید افراد بسیار اندکی می دانستند که اسم شهید سلیمانی تا ۷سالگی قاسم نبوده و زمان ثبت نام مدرسه نام وی توسط پدرشان تغییر می کند.

وی کتاب «این خانه فروشی نیست» را به عنوان کتاب دیگر این انتشارات معرفی کرد و ادامه داد: حکایت آزادسازی شهر «آمرلی» عراق از محاصرۀ سیصدوشصت درجه‌ای داعش با ضمیمه عکس های مختلفی است.

مدیر انتشارات بنیاد مکتب حاج قاسم کتاب «همراه ما بود» که کتابی پژوهشی است چنین معرفی کرد: این کتاب در واقع طبقه بندی سخنرانی شهید سلیمانی است که برای پژوهشگران و دانشجویان که تمایل دارند در مورد حاج قاسم از زبان بزرگان مقاومت مانند سیدحسن نصرالله بدانند بسیار مناسب است.

وی به معرفی کتاب «بچه های حبیب» پرداخت و گفت:این کتاب خاطرات رزمندگان اطلاعات عملیات و گردان تخریب لشکر ۴۱ ثارالله از شهید سلیمانی است.

مطهری در خصوص کتاب هایی در حوزه کودک و نوجوان افزود: تعدادی کتاب در این حوزه در دست تولید داریم که به نمایشگاه کتاب نرسید که انشاالله پس از نمایشگاه چاپ و عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1230995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =