قدردانی نماینده ولی فقیه از خدمات مجتمع خیریه پزشکی ولیعصر (عج)

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با قدردانی از خدمات مجتمع خیریه پزشکی ولیعصر (عج) گفت: زنجان دیار کریمان است.

آیت الله علی خاتمی در گفت‌وگویی که با هدف تشریح فعالیت خیریه ولیعصر (عج) زنجان صورت گرفت؛ اظهار کرد: انسان موجودی اجتماعی دارای عقل، قدرت تصمیم گیری، استعداد، رشد، کمال و تکامل است که اگر از آن استفاده کند به تکامل می‌رسد. وی تصریح کرد: علاوه بر این هم بسترهای هدایتی و عقل بیرونی خداوند برای انسان قرار داده است که انبیا هستند؛ یعنی اگر کسی سوال شود وظیفه انبیا چیست حضرت امام در یک جمله تشریح فرموده‌اند: « ایشان برای آدم سازی آمدند» و به فرموده پیامبر اکرم (ص): «من آمدم کمالات اخلاقی انسان ها را به اوج کمال برسانم».
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با تشریح ویژگی‌های مردم زنجان اظهار کرد: زنجان ما دیار فلاسفه حکیمان و عالمان؛ پایتخت شور و شعور حسینی است و انصافا این جمله زنجان مهربان دیار مهربان جمله مناسبی برای زنجان است.
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مردم زنجان هم در دوران دفاع مقدس و پیشتاز بوده و ۳۵۳۵ شهید برای این استان آمار خیره کننده ای است، اضافه کرد: از دوره‌های قبل هم کمک در بین مردم زنجان مرسوم بوده و اگر کسی به زنجان بگوید دیار خیریه‌ها مبالغه نکرده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از خیریه‌های قدیمی استان زنجان؛ مجتمع خیریه پزشکی ولیعصر (عج) است و ریشه انعقاد آن بخش عظیمی از کمک‌های مردمی را شامل می شود و نقش جزئی هیات امنای اسبق مستقر در حسینیه اعظم را می توان بیان کرد، افزود: در این خیریه یک تعداد از علما و انسان‌های خیر گرد هم آمدند و در شرایطی که زنجان از نظر بیمارستان در مضیقه بود یک بیمارستان ۱۰۰ درصد مردمی ساختند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: این بیمارستان بیش از ۴۰ سال است که فعالیت دارد و آن روزها که ما از نظر بیمارستان مشکل داشتیم به تدریج شروع کرد و بخش‌های مختلف بیمارستان ساخته شد و هم از نظر مداوا و هم تعدد بیماران پیشتاز است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد بخش آنکولوژی از ابداعات و اقدامات خوب خیریه پزشکی ولیعصر (عج) است، اضافه کرد: خوشبختانه این مجموعه خیری هم به کیفیت و هم کمیت توجه دارد.
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه ایجاد مجموعه 450 تختی و درمان بیماری های سخت و دشوار از اقدامات ارزشمند مجتمع پزشکی ولیعصر (عج) است، گفت: با تکمیل این مجموعه بزرگترین بیمارستان خیری کشور در زنجان ساخته خواهد شد.
وی با قدردانی از هیات امنای مجتمع پزشکی ولیعصر (عج) و گرامیداشت خیرین درگذشته این مجموعه بیان کرد: در کنار این موضوعات به مردم توصیه میکنم که برای ساخت این بیمارستان وارد عمل شوند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به برکات کار خیر در زندگی انسان ها افزود: انجام کارهای خیر موجب طولانی شدن عمر افراد می شود؛ از همین رو به مردم و خیرین توصیه می کنیم در این زمینه وارد عمل شوند.

خبرنگار: زهرا کرمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1231175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =