واکنش کشورهای مختلف به خبر وقوع حادثه برای بالگرد رئیسی

پس از انتشار خبر وقوع حادثه برای بالگرد رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، کشورهای مختلف به این حادثه واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، وقوع حادثه برای بالگرد «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران و هیئت همراه وی با واکنش‌های مختلفی از سوی کشورهای جهان همراه بوده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیسی


«الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان «به شدت درباره اخباری که حاکی از فرود اضطراری بالگرد رئیس جمهور ایران است، نگران هستیم و آماده ارائه تمامی کمک‌ها در این زمینه هستیم».
وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که این وزارتخانه از نزدیک گزارش‌های مربوط به حادثه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه این کشور را دنبال می‌کند.
وزارت خارجه ارمنستان نیز در پی وقوع این حادثه اعلام کرد: «ما از اخباری که از ایران مبنی بر سانحه برای بالگرد رئیس جمهور ایران می‌رسد شوکه شده‌ایم و آماده ارائه تمام حمایت های لازم هستیم».
«شارل میشل» رئیس شورای اروپا نیز در واکنش به گزارش‌ها در خصوص سانحه هوایی برای بالگرد رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما همراه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکا، وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.»

«شهبار شریف» نخست وزیر پاکستان نیز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خبر ناراحت کننده‌ای از ایران در مورد بالگرد سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این کشور شنیدم. با نگرانی زیادی منتظر خبرهای خوب هستیم. دعا و آرزوی ما سلامتی رئیس جمهور محترم و همه ملت ایران است.»

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز یکشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«عمیقاً از گزارش‌های مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران متاسفم. ما در این ساعت سخت با مردم ایران اعلام همبستگی کرده و برای رئیس جمهور و هیات همرا دعا می‌کنیم.»

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحولات مربوط به سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران را با اندوه فراوان دنبال می کنیم و اقدامات لازم برای ارائه انواع پشتیبانی در جستجو و نجات انجام شده است».

سخنگوی وزارت خارجه قطر در واکنش به سانحۀ بالگرد رئیس‎ جمهور اعلام کرد دوحه آماده ارائه هرگونه پشتیبانی در عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران است.
«رجب طیب اردوغان» رئیس‎ جمهور ترکیه نیز در واکنش به سانحۀ بالگردِ رئیس‎ جمهور ایران اعلام کرد از وقوع حاوثه برای بالگرد رئیس جمهور ایران و هیئت همراه به شدت اندوهگین شدیم.

مسکو: امیدواریم رئیس‌جمهور و هیأت همراه در سلامت باشند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو برای بررسی علت سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران آمادگی دارد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد ‌که این کشور آماده ارائه کمک در جستجوی بالگرد «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ایران و بررسی دلایل سانحه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو به دقت گزارش‌های مربوط به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه را زیر نظر دارد.

زاخارووا گفت: ما امیدواریم که آن‌ها زنده باشند و سلامت آن‌ها در خطر نباشد.

بیانیه حماس درباره سانحه بالگرد رئیس‌جمهور و هیأت همراه

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد «با اهتمام و نگرانی پی گیر حادثه فرود اضطراری بالگرد رئیس جمهور ایران هستیم». جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس با اهتمام و نگرانی فراوان پیگیر اخبار مربوط به حادثه فرود اضطراری بالگرد حامل جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیأت همراه ایشان در شمال غرب ایران و قطع ارتباط با آن‌ها هستیم.

حماس افزود: ما به دنبال این حادثه دردناک و ناگوار، همدردی کامل خود را با رهبری، دولت و ملت ایران اعلام کرده و از درگاه خداوند مسئلت داریم رئیس‌جمهور ایران و هیأت همراه ایشان را محفوظ و سلامت نگاه داشته و هرگونه بدی و آسیبی را از ملت عزیز ایران دور نماید.

یمن: ان‌شاءالله خداوند، رئیس‌جمهور ایران و همراهان را سالم بازگرداند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد کشورش با نگرانی زیاد حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و تعدادی از مقامات ایرانی را دنبال می‌کند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد با نگرانی اخبار مرتبط با رئیس جمهور ایران و همراهان را دنبال می‌کند.

المشاط تأکید کرد مردم و مسئولین یمن در این شرایط سخت در کنار مردم و مسئولین ایران می‌ایستند.

وی در پایان بیایه خود نوشت: از خداوند متعال می‌خواهیم که رئیس جمهور ایران و همراهان را به سلامت بازگردانند.

هند: در این ساعات سخت در کنار مردم و دولت ایران هستیم

نخست وزیر هند همراه با دیگر سران جهانی نسبت به سانحه برای بالگرد رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه واکنش نشان داد.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هند یکشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:«عمیقاً از گزارش‌های مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران متاسفم. ما در این ساعت سخت با مردم ایران اعلام همبستگی کرده و برای رئیس جمهور و هیات همرا دعا می‌کنیم.»

نخست وزیر پاکستان نیز یکشنبه شب برای سلامتی رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه دعا کرد.

«شهبار شریف» نخست وزیر پاکستان با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خبر ناراحت کننده ای از ایران در مورد بالگرد سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این کشور شنیدم. با نگرانی زیادی منتظر خبرهای خوب هستیم. دعا و آرزوی ما برای سلامتی رئیس جمهور محترم و همه ملت ایران است.
«شارل میشل» رئیس کمیسیون اروپا یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به گزارش‌ها در خصوص سانحه هوایی برای بالگرد رئیس جمهور وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «ما همراه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکا، وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.»
وزارت خارجه آمریکا نیز غروب یکشنبه اعلام کرد که از نزدیک گزارش‌های مربوط به سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران را دنبال می‌کند.

بارزانی: برای رئیس‌جمهور ایران و همراهانش دعا می‌کنیم

رئیس اقلیم کردستان عراق برای رئیس‌جمهور ایران و همراهان او آرزوی سلامتی کرد.

به گزارش ایسنا، «نیچروان بارزانی» که حدود ۲ هفته پیش به تهران سفر و با «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه دیدار کرده بود، در شبکه اجتماعی ایکس در مورد حادثه رخ داده برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور نوشت: «من با نگرانی عمیق اخبار حادثه برای بالگرد ریاست‌جمهوری ایران را دنبال می‌کنم. از خدا می‌خواهم که آن‌ها و یارانشان را سالم نگه دارد و برایشان دعا می‌کنیم».

وی افزود: «فکر ما در این برهه سخت با رهبری و مردم دوست و همسایه ایران است.»

کد خبر: 1231203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =