امیرعبداللهیان فردی باتدبیر، عقل محور و اخلاق مدار بود/ شهادت وزیر خارجه خللی در عرصه روابط خارجی ایجاد نخواهد کرد

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای دکتر امیرعبداللهیان و موفقیت‌هایی که در دوران وزارت ایشان در عرصه روابط دوجانبه و چندجانبه به دست آمد، اظهار کرد: نهادهای جمهوری اسلامی ایران هیچگاه قائم به فرد نبوده و هیچ خللی در عرصه روابط خارجی ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، آیت الله رئیسی روز گذشته برای افتتاح سد خداآفرین همراه با تنی چند از مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به منطقه مرزی رفته بود و بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان از جمله وزیر امور خارجه، امام جمعه شهر تبریز و استاندار آذربایجان شرقی به دلیل شرایط بد جوی دچار سانحه شده و منجر به شهادت تمام سرنشیان آن شد. بلافاصله پس از انتشار خبر سانحه بالگرد، گمانه‌زنی‌هایی در فضای مجازی آغاز شد و بازار شایعات رونق گرفت. محسن پاک آیین -سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان- در گفتگویی کوتاه با ایسکانیوز به برخی سوالات در این مورد پاسخ داد.

بیشتر بخوانید:

در 50 روز آینده با مشکلی روبرو نخواهیم شد / تسلط کافی علی باقری بر پرونده‌های خارجی ایران

وی در خصوص گمانه‌زنی‌هایی که برخی گروه‌ها و کانال‌های ناشناس در فضای مجازی در ارتباط با شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه مطرح می‌کنند، با بیان اینکه بر اساس اطلاعات رسمی این حادثه به دلیل شرایط جوی رخ داده و علت دیگری برای آن ذکر نشده است، اظهارکرد: باید از هرگونه گمانه‌زنی و اظهار نظر غیر کارشناسی در این زمینه پرهیز و به اطلاع رسانی مراجع مرتبط توجه کرد.

سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان در خصوص شخصیت دکتر امیرعبداللهیان نیز گفت: ایشان فردی کاملا با تدبیر، اخلاق مدار و عقل محور بود و با عقلانیت و منطق امور سیاست خارجی را پیش برد و در عرصه روابط دوجانبه و چندجانبه کاملا موفق ظاهر شد.

وی با تاکید بر اینکه تردیدی در توانایی‌های ایشان وجود ندارد، تصریح کرد: نهادهای جمهوری اسلامی ایران از جمله وزارت امور خارجه هیچگاه قائم به فرد نبوده و ان‌شاء الله با تعیین سرپرست وزارت خارجه توسط از سوی هیئت دولت شاهد تداوم مسیر آقای امیرعبداللهیان در عرصه سیاست خارجی خواهیم بود و هیچ خللی در عرصه روابط خارجی ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1231258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =