رفح مظهر جنگ وجودی با رژیم صهیونیستی است/ خنجر از پشت به مردم فلسطین

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه جنگ اخیر مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی ماهیت وجودی دارد و تنها راه مقاومت است، اظهار کرد: غیر چند کشور، بقیه کشورهای عربی از پشت به مردم فلسطین خنجر می‌زنند و ترجیح می‌دهند که حماس هر چه زودتر ذبح شود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در رفح به قدری وحشتناک بوده که حتی صدای غربی‌ها از جمله اتحادیه اروپا را نیز درآورده و این نهاد موضوع بررسی تحریم علیه این رژیم را مطرح کرده است. مایکل مارتین -وزیر امور خارجه ایرلند- اعلام کرد: در صورتی که اسرائیل از اجرای دستور دیوان بین المللی دادگستری برای توقف عملیات نظامی خود در رفح امتناع کند، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه آن اعمال خواهد کرد.

به گفته این مقام ایرلندی، اسرائیل باید به دستورات موقت برای باز کردن گذرگاه مرزی با رفح و توقف عملیات نظامی خود در آن پایبند باشد. با این حال به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو اهمیتی به این موضع‌گیری‌های سیاسی نمی‌دهد و همچنان بر عزم خود برای تداوم جنایات مصمم است. به منظور بررسی بیشتر این موضوع گفتگویی با دکتر سیدهادی سیدافقهی –کارشناس مسائل منطقه- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

شرایط جهانی هزینه تداوم جنگ را برای اسرائیل سنگین کرده است

وی در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در رفح گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اسماعیل هنیه و هیئت همراه که برای شهادت رییس جمهور به ایران آمده بودند، نکته مهمی را اشاره فرمودند مبنی بر اینکه این جنگ برای اسرائیل جنگ وجودی است فلذا برای مقاومت هم باید وجودی باشد. سیدافقهی با اشاره به مقاومت تمام عیار حماس در 9 ماه گذشته تصریح کرد: همانطور که رهبری وعده داده‌اند، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی پیروز خواهند شد.

این کارشناس منطقه با یاداوری تهدیدات ریاکارانه و مزورانه ایالات متحده آمریکا به رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه در صورت حمله به رفح ارسال سلاح و کمک به رژیم قطع خواهند شد، خاطر نشان کرد: هر چند که دروغ آمریکایی‌ها قابل پیش بینی بود، اما اکنون می‌بینیم که آنها در برابر کشتار بی‌رحمانه مردم رفح سکوت کرده و حتی حاضر به پذیرش آن نیستند. وی افزود: فقط خود محور مقاومت می‌تواند از مردم فلسطین حمایت کند و به همین دلیل شاهد افزایش آتش‌بازی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی هم در دریای سرخ و هم جنوب لبنان هستیم.

سید افقهی با بیان اینکه نتانیاهو می‌داند در صورت یک لحظه درنگ در این جنگ همه چیز هم خواهد پاشید، اظهار کرد: شرایط اقتصادی، اجتماعی، اختلافات کابینه، تهدید به استعفا و ... همگی نشان می‌دهد که اسرائیل اوضاع خوبی ندارد. وی در خصوص واقعی بودن برخی حمایت‌های لفظی اروپایی‌ها و ادعای اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی گفت: اروپایی‌ها هم نمی‌خواهند اسرائیل در این جنگ شکست بخورد اما از طرف دیگر شاهد هستند که تظاهرات‌ها اوضاع داخلی خودشان را هم به لحاظ امنیتی و هم اقتصادی به هم زده است و از این طریق قصد دارند چهره خود را ترمیم کنند.

به اعتقاد این کارشناس منطقه، اقدامات و ادعاهایی که از سوی اروپایی‌ها مطرح می‌شود هم صادقانه نیست و بیشتر شبیه یک تعارف سیاسی است زیرا اگر آنها خواهان راهکار دو دولت هم باشند، امکاناتی برای فلسطینی‌ها در این راستا وجود ندارد. وی افزود: در حال حاضر فلسطین نه جغرافیا دارد، نه سلاح دارد و نه هیچ زیرساختی برای تشکیل دولت؛ بنابراین اظهارات آنها بیشتر ژست سیاسی است هر چند که به لحاظ فشار روانی بر رژیم صهیونیستی می‌تواند کمک کننده باشد.

وی در خصوص جهان عرب نیز گفت: آنها از پشت به مردم فلسطین خنجر می‌زنند و ترجیح می‌دهند که حماس هر چه زودتر ذبح شود. سیدافقهی با اشاره به انفعال مصر افزود: آنها حتی اجازه ارسال محموله‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین را نمی‌دهند و در برابر کشته شدن سرباز خود سکوت کردند. از نظر وی، غیر از یمن و سوریه اکثر کشورهای عربی خواستار نابودی حماس هستند؛ زیرا حماس موجب رسوا شدن آنها در قضیه فلسطین شده است.

این کارشناس منطقه با اشاره به مسئله عادی سازی، دستگیری چند سال پیش نماینده حماس در عربستان سعودی، مسئله کمک‌های انساندوستانه امارات، اردن، عربستان و بحرین به رژیم صهیونیستی و ... اظهار کرد: همه این مصادیق نشان می‌دهد که این کشورهای عربی تمایلی به پیروزی حماس ندارند و به خوبی می‌دانند که پیروزی حماس پیروزی ایران است و به معنای شکست آمریکا و رفتن این دولت‌های دست‌نشانده خواهد بود. وی افزود: برخی کشورهای مرتجع خلیج فارس به مردم غزه خیانت می‌کنند و بر خلاف ادعاهای قبلی خود در برابر کشتار مردم رفح سکوت کرده‌اند؛ به عنوان مثال در کشور مصر حتی تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین ممنوع است.

سید افقهی در انتها تنها راه مردم فلسطین در این جنگ را مقاومت عنوان کرد و افزود: مردم این کشور اکنون همه توان خود را کف دست گرفته‌ و جان خود را تقدیم فلسطین عزیز می‌کنند و با وجود این همه شهید، زخمی، گرسنگی، آوارگی، محاصره و خیانت از سوی دیگر کشورهای عربی در برابر رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند و محور مقاومت نیز با تمام توان به صحنه آمده و همین امر موجب بروز نشانه‌های شکست و عقب نشینی در رژیم صهیونیستی شده است.

وی خاطر نشان کرد: اسرائیل اکنون پس از 9 ماه از این جنگ فرسوده شده و در همه ابعاد آسیب جدی دیده است. بنابراین، 7 اکتبر و ضربه بعدی یعنی وعده صادق، رژیم صهیونیستی را به زمین زده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =