‌انتقال آب دریا به سیستان و بلوچستان تا ۱۲ ماه آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح انتقال آب از دریای جنوب به استان‌های شرقی‌ مانند خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان آغاز شده که امیدواریم تا ۱۲ ماه آینده این خط انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان ‌برسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس علی آبادی در حاشیه افتتاح خط تولید واحدهای صنعتی و بهره‌برداری از طرح توسعه گروه صنعتی لوازم خانگی کلور در شهرک صنعتی مشهد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بسیاری از طرح های صنعتی که اکنون در حال بهره برداری است با پیگیری شهید جمهور، آیت الله رئیسی به سرانجام رسید، اما اکنون شهید جمهور برای بهره‌برداری از این طرحها در بین ما نیستند.

بیشتر بخوانید:

جزییات جدید از انتقال آب دریای عمان به اصفهان

وی به ظرفیت‌های بالای استان خراسان رضوی در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه خراسان رضوی از ظرفیت‌ها و نیروی انسانی توانمندی برخوردار است که قدرت صنعتی شدن را دارد، لذا باید سهم خود را از تولید صنعتی افزایش دهد.

علی آبادی خاطرنشان کرد: تولید پنج هزار مگاوات برق توسط بخش صنعت در حال انجام است بنابراین در این راستا استفاده از برق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، خورشیدی و بادی مورد تاکید است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خود اتکا شدن صنایع در تولید برق یا حداقل کردن بار صنایع بر دوش شبکه برق سراسری، را از برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت دانست و افزود: نقشه راه و برنامه جامعی ترسیم شده و مکان یابی، تامین سرمایه و تجهیزات آن زمان بر است و خارج کردن واحدهای تولیدی راکد از رکود و استفاده از ظرفیت خالی واحدها برای افزایش تولید بود که این موضوع تا پایان این دولت به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی تاکیدکرد: در اقلیمی زندگی می‌کنیم که باید در مصرف آب و بهره‌وری انرژی صرفه جویی را داشته باشیم ، لذا برای استفاده از آب باید روش‌های بهره ور توسط صاحبان صنایع دنبال شود در همین راستا دولت سیزدهم به منظور تامین آب صنایع، طرح انتقال آب از دریای جنوب برای استان‌های شرق کشور مانند خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان را به اجرا رساند که امیدواریم تا 12 ماه آینده این خط انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان نیز برسد.

علی آبادی تصریح کرد: فاز دوم واحد صنعتی تولید لوازم خانگی کلور ،یکی از طرح‌های آماده بهره برداری دولت سیزدهم با عنوان یادگار ابراهیم است که با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغال زایی برای 150 نفر در شهرک صنعتی توس، به بهره برداری رسید و این درحالی است که ظرفیت تولید این واحد سالانه 42 هزار دستگاه ماشین لباسشویی، 24 هزار دستگاه یخچال و فریزر، 30 هزار دستگاه ماشین ظرفشویی و 12 هزار دستگاه تلویزیون است.

وی ادامه داد:باید بخش کشاورزی به سمت افزایش بهره وری در مصرف انرژی پیش برود تا بتوان سهم صنایع از آب را افزایش دهیم .

علی آبادی عنوان کرد: آبی که از دریای جنوب به استان‌های شرق کشور می‌رسد؛ آب گران‌قیمتی است ‌که مورد مصرف صنایع قرار خواهد گرفت تا بعد از آن آب مصرفی صنایع به مردم بازگردد، البته مردم نیز از این آب بهره‌مند خواهند شد با این حال برای گذر موفق از اوج بار تابستان سال 1403، شیوه‌نامه‌هایی به منظور بهره‌وری در مصرف انرژی و استفاده بهتر از منابع موجود به صاحبان صنایع ابلاغ شده است تا امسال در زمان اوج گرما وضعیت بهتری در تولید نسبت به سال‌های قبل داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =