سالانه ۶۰ هزار نفر در ایران قربانی دخانیات می‌شوند

دیر واحد زنان جمعیت مبارزه با دخانیات ایران گفت: سالانه هشت میلیون ۶۰۰ هزار نفر در جهان به دلیل استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند که این آمار در ایران سالانه ۶۰ هزار نفر است.

زهرا صدر مدیر واحد زنان جمعیت مبارزه با دخانیات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص مصرف دخانیات در زنان گفت: سن مصرف دخانیات در جوانان کاهش پیدا کرده و شاهد رشد صعودی مصرف هستیم. این موضوع در دختران اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه زنان نقش چند گانه‌ای در خانواده دارند و مستقیما در تربیت فرزندان موثر هستند. از طرفی نوجوانان الگوپذیری بسیاری از مادران دارند. به همین جهت تامین و حفظ و ارتقای سلامت زنان الزامی است، زیرا فواید آن نه تنها برای نسل فعلی بلکه برای نسل آتی نیز موثرخواهد بود.

بیشتر بخوانید

تولید داخلی سیگار الکترونیک جیب مافیای دخانیات را پرمی‌کند

صدر با اشاره به اینکه خطرات و مضرات سیگار برای هر ۲ جنس یکسان است اما با توجه به شرایط خاص فیزیولوژی بدن زنان، آن‌ها آسیب‌پذیرتر از مردان هستند، عنوان کرد: تحقیقات نشان داده اگر مرد و زن به یک میزان سیگار مصرف کنند، احتمال ابتلا به سرطان ریه در زنان بیشتر است و این سرطان در زنان سیگاری آمار بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد؛ چراکه هورمون‌های جنسی در زنان اثر سیگار را بر روی سلول‌ها بیشتر می‌کند.

مدیر واحد زنان جمعیت مبارزه با دخانیات توضیح داد: مصرف سیگار در کشورهای توسعه‌یافته کاهش و در کشورهای در حال توسعه رو به افزایش است. سالانه هشت میلیون ۶۰۰ هزار نفر در جهان به دلیل استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند که این آمار در ایران سالانه ۶۰ هزار نفر است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1232589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =