رئیسی در دیپلماسی حکمت، مصلحت و عزت را جمع کرده بود/ تسلیت ۹۰ کشور برای شهادت رئیس جمهور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آیت‌الله رئیسی به درجه فقاهت رسیده بود و فقیهی که توانمند باشد به قواعد فقهی توجه دارد، چراکه درباره مسائل جدید آیات و روایات وجود ندارد و باید بر مبنای قواعد فقهی عمل شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در بنیاد ایرانشناسی برگزار شد، اظهار کرد: از منظر مقام معظم رهبری، نهضت امام(ره) آثاری نظیر احیای اسلام ناب محمدی، اعاده روح عزت به مسلمین، زوال مرتجع‌ترین رژیم منطقه یعنی پهلوی برپایه دولت اسلامی در دورانی دین افیون ملت‌ها شناخته می‌شد، ایجاد بیداری اسلامی، نگرش جدید در فقه شیعه با نگرش جهانی، ابطال باورهای غلط در میان حکام، احیای روحیه خودباوری، اثبات امکانی و عملی نه شرقی و نه غربی داشت.

وی با تأکید بر تربیت انسان‌هایی در نهضت امام(ره) گفت: شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی، حاج قاسم همگی انسان‌هایی از این نهضت و در تراز انقلاب هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی نیز جز انسان‌های تربیت‌یافته در مکتب امام(ره) بود، ادامه داد: شهید رئیسی جهادی و تلاش‌گر خستگی‌ناپذیر داشت، او در مدت ریاست جمهوری ۴۰ سفر استانی داشت. باور به مردم، نگاه بی‌آلایش به مردم داشت. با اخلاص، عدالتخواه بود، حضور میدانی در بحران داشت، خود را سرباز نظام می‌دانست.

استاد خسروپناه گفت: آیت‌الله رئیسی ارشد و دکتری را از دانشگاه شهید مطهری داشت. کتاب‌های ایشان در وقف و قواعد فقهی غنای بالایی دارند، ساده زیست بود. اهل توسل، صبور، مظلوم، پاکدست و فسادستیز، متواضع بود. تواضع شهید رئیسی بعد از ریاست جمهوری بیش از قبل از آن بود. نسبت به محرومان توجه ویژه داشت در سفرهای استانی به محروم‌ترین نقاط می‌رفت.

وی ادامه داد: اهل گروه و جناحی نبود، ولایتمدار بود، جوانگرا و تحول‌گرا بود. جوانگرایی در پرتو تحول‌گرایی بود. نظارت و پیگیری مستمر داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: صداقت در قول و فعل داشت به خاطر وعده چهار میلیون مسکن که داده بود مدام از وزیر مربوطه پیگیری می‌کرد تا نکند به وعده‌اش عمل نشود. از تخریب رقبای سیاسی و حاشیه‌سازی پرهیز می‌کرد. اهل تعامل با سایر قوا بود. از دیدگاه منتقدان استفاده می‌کرد.

استاد خسروپناه اضافه کرد: آیت الله رئیسی در دیپلماسی حکمت، مصلحت و عزت را جمع کرده بود، ۹۰ کشور تسلیت دادند و تعدادی از کشورها عزای عمومی اعلام کردند. شیعه و سنی،‌ مسیحی و کلیمی برایش فرق نمی کرد. در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب مصوبات دغدغه حل مشکلات مردم را داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1232617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =