لزوم توسعه کمی و کیفی خط ریلی خرمشهر

نماینده مردم خرمشهر گفت: ارزان و ایمن بودن مسیر ریلی، باعث شده که علاوه بر بحث جابجایی مسافر، در بحث تجارت و حمل و نقل کالا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خرمشهر، مصطفی مطورزاده، نماینده مردم خرمشهر در جلسه بررسی مسایل و مشکلات ایستگاه راه آهن خرمشهر با حضور غلامحسین ولدی، مدیر کل راه آهن جنوب با بیان اینکه یکی از المان‌های توسعه و زیبایی خرمشهر راه آهن است، گفت: تنها بندری که در ایران خط ریلی مستقیم به کشتی وصل می‌شد خرمشهر بود.

وی از فرودگاه آبادان و راه آهن خرمشهر بعنوان ظرفیت‌های توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند نام برد و افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی اکثر شهرهای ایران به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اضافه شدند.

مطورزاده با اشاره به اینکه خط ریلی یکی از ابزارهای مهم توسعه در اقتصاد است گفت: ارزان و ایمن بودن مسیر ریلی، باعث شده که علاوه بر بحث جابجایی مسافر، در بحث تجارت و حمل و نقل کالا مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی افزود: انتظار جدی داریم با بهبود وضعیت ریل مسیر خرمشهر -اهواز ضمن افزایش سرعت قطار، زمینه افزایش میزان حرکت قطارها از مبدا ایستگاه خرمشهر خصوصا در مسیر خرمشهر- مشهد هر چه سریعتر فراهم شود.

خبرنگار: حسین سیامری

انتهای خبر/

کد خبر: 1232800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =