سازمان ملل می‌خواهد اسرائیل را در لیست سیاه کودک‌کش‌ها قرار دهد

شبکه ۱۳ عبری زبان فاش کرد که آنتونیو گوترش تصمیمش مبنی بر قرار دادن نام تل‌آویو در لیست سیاه دولت‌های کودک کش را به رژیم صهیونیستی اطلاع داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، این کانال توضیح داد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به یکی از مقامات ارشد ارتش اشغالگر اطلاع داده که هفته آینده این حکم را امضا خواهد کرد، در حالی که رژیم صهیونیستی گفته است که اطلاعات به‌روز در این زمینه را دریافت کرده و در حال آماده شدن برای انتشار این تصمیم است.

بیشتر بخوانید

طوفان‌الاقصی/ اسرائیل به بمباران مناطق غیرنظامی ادامه می‌دهد

این کانال اشاره کرد که ترس اسرائیلی‌ها از این تصمیم که می‌گوید ارتش اشغالگر ارتشی است که به کودکان آسیب می‌زند، منجر به اعمال تحریم‌هایی از سوی کشورهای جهان می‌شود که مستقیماً بر عرضه مهمات به رژیم صهیونیستی تأثیر می‌گذارد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: «قرار دادن اسرائیل در لیست سیاه یک اقدام سیاسی خطرناک و بی‌اساس از سوی دبیرکل سازمان ملل است که مدت‌ها پیش تمام جهت‌گیری اخلاقی خود را از دست داده است.»

لاپید از دولت کنونی به رهبری بنیامین نتانیاهو انتقاد کرد و گفت که این دولت توانایی متوقف کردن وخامت اوضاع سیاسی را از دست داده است.

او خواستار آن چیزی شد که او آن را «دولت معقول» خواند که می‌تواند جایگاه بین‌المللی صهیونیست‌ها را بازسازی کند و به قول او، «اسرائیل را در خارج تقویت کند.»

کانال ۱۳ در گزارشی حدود یک هفته پیش نوشت که در حال حاضر یک ماراتن گفت‌وگو در رژیم صهیونیستی برای اتخاذ تصمیمی دراماتیک در روزهای آینده در حال برگزاری است تا مشخص شود آیا این رژیم در لیست سیاه قاتلان کودک سازمان ملل قرار می‌گیرد یا خیر.

این شبکه اسرائیلی افزود: «بر اساس ارزیابی متبلور در مذاکراتی که در شورای امنیت داخلی و ارتش اسرائیل صورت گرفت، سازمان ملل متحد برای اولین بار اعلام خواهد کرد که ارتش اسرائیل سازمانی است که به کودکان آسیب می‌رساند و آنها را می‌کشد.»

اگر سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را در «فهرست ننگین» قرار دهد، این قطعنامه به مدت چهار سال قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر: 1233173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =