برگزاری همایش آموزشی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی

مدیر فناوری اطلاعات استانداری از برگزاری همایش آموزشی با موضوع امنیت داده و اطلاعات برای مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قزوین؛ یاور عابدی مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری در همایش آموزشی مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهدای خدمت بالاخص شهید آیت الله رییسی، اظهار داشت: خبر شهادت رئیس جمهور محبوب، مردمی، جهادی و انقلابی حضرت آیت الله رئیسی و همراهان خدومشان، اندوه سخت و جانکاهی را بر قلوب ملت ایران نشاند.

وی در ادامه به برنامه ها و اهداف مدیریت فناوری اطلاعات استانداری در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۳ سه رویکرد مدیریت فناوری اطلاعات استانداری شامل نظارت و پیگیری اجرای سیاست‌های ملی حوزه فناوری اطلاعات در استان، برنامه ریزی جهت تحقق شهر هوشمند و ارتقای راهکارهای امنیت داده و اطلاعات در سطح استان است.

یاور عابدی به اهمیت زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و افزود: تحقق حکمرانی داده، دولت و شهر هوشمند با ایجاد زیرساخت‌های سخت افزاری، نرم افزاری و مغز افزاری امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: رشد روزافزون اینترنت اشیاء و شهرهای دیجیتال سرعت تحقق شهر هوشمند را تسریع کرده و روز به روز در حال گسترش است و همچنین بر اهمیت آن نیز افزوده می‌شود.

این مسئول در ادامه به جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲ اشاره و بیان کرد: فرایند ارزیابی ۱۰۲ دستگاه اجرایی استان در شاخص اجرای سیاست‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب جشنواره شهید رجایی در استان قزوین که از ابتدای امسال آغاز شده بود به صورت کامل انجام شده و هم اکنون تمامی دستگاه های اجرایی استان امتیازدهی شده‌اند.

مدیر شبکه دولت استانداری بیان کرد: در راستای هم افزایی و بهره گیری از خرد جمعی در مباحث تصمیم سازی و راهبری متمرکز امور در حوزه فناوری اطلاعات در استان میز فناوری اطلاعات استان راه اندازی شده است که متشکل از مدیران، کارشناسان و دست اندکاران حوزه فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان و بخش خصوصی است.

عابدی به تشریح وضعیت شبکه دولت در استان پرداخت و گفت: در سال گذشته ساماندهی کاربران شبکه دولت انجام شد و هم اکنون شبکه دولت در استان ۶۹۶ کاربر دارد که از این میزان کاربر موجود در شبکه دولت، ۵۳۲ کاربر از دستگاه‌های اجرایی، ۵۱ کاربر از شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه، ۸۸ کاربر از دهیاری‌ها و ۲۵ کاربر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: تهیه و تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه و تقویت شبکه دولت در استان برای سرویس دهی به دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها و روستاها ضرورت دارد و اقدامات اولیه در این خصوص انجام شده و با اولویت دنبال می شود.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری خبر داد: در راستای حل مشکلات و پشتیبانی بهتر از شبکه دولت، سامانه پشتیبانی شبکه دولت راه اندازی شده است تا بتوان از این طریق در اسرع وقت مشکلات کاربران مرتفع شود.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: ضمن تشکر و قدردانی از تمامی دست اندرکاران انتخابات سال ۱۴۰۲، از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود در انتخابات ۸ تیرماه سال جاری همکاری و همراهی لازم را با دست اندکاران انتخابات داشته باشند.

عابدی در پایان گفت: دوره آموزش امنیت لبه شبکه و شکار تهدید، امروز با حضور بیش از ۱۶۰ نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی استان برگزار شد و با توجه به استقبال فراگیران این دوره ها ادامه دار خواهد بود.

خبرنگار: نیلوفر معصومی

انتهای خبر/

کد خبر: 1233204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =