برگزاری ویژه برنامه شادمانه غدیر در یزد

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری ویژه برنامه شادمانه غدیر به مناسبت ایام دهه امامت و ولایت در محلی به وسعت ۲۰ هزار مترمربع در یزد خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، مصطفی زارع‌زاده ظهر امروز در نشستی با موضوع اطلاع‌رسانی و تبیین برنامه‌های دهه امامت و ولایت در جمع اصحاب رسانه یزد گفت: بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه برای دهه امامت و ولایت در سطح شهر یزد در نظر گرفته شده اما تعداد برنامه‌ها بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: با تدابیری که اندیشیده شد و همیاری و همکاری مسئولان استان ویژه برنامه غدیر با عنوان شادمانه غدیر از ۳۱ خردادماه تا ۵ تیرماه، در محل پردیس فرهنگی (ترمینال قدیم) و با برپایی غرفه‌های متعدد و برپایی جشن بزرگ غدیر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد افزود: در قالب ویژه برنامه غدیر در محل ترمینال قدیم یزد، ۱۰ هزار مترمربع برای برپایی غرفه‌ها، ۱۰ هزار متر مربع برای برپایی جشن با ظرفیت بیش از ۴ هزار نفر در نظر گرفته شده و ۱۵ هزار مترمربع برای پارکینگ زیرسازی شده است.

وی عنوان کرد: برپایی غرفه‌هایی شامل هنرهای تجسمی و خوشنویسی، طراحی زنده، روایت غدیر، استقرار خانه کتاب، بوم‌ هنری غدیر، پویش خان غدیر، بیان ابعاد مختلف شخصیت‌های امام علی(ع)، غرفه کودک، غرفه خادمیاران رضوی و انجام پذیرایی و ارایه مشاوره از جمله برنامه‌های شادمانه غدیر است.

زارع‌زاده اضافه کرد: برپایی غرفه انتقال خون و نذر خون‌، غرفه پایش سلامت، غرفه‌های ویژه کمیته امداد در حوزه ایتام و محسنین، غرفه میثاق با امام زمان، غرفه‌ای برای کمک به کودکان سرطانی، فرهنگ‌سازی اطعام غدیر، غرفه‌های جوانی جمعیت و غرفه نجوم در قرآن و نهج‌البلاغه از دیگر برنامه‌های شادمانه غدیر است.

وی عنوان کرد: بازی‌های بومی محلی، همایش رشته‌های ورزشی، دعوت از هنرمندان استانی و کشوری، پویش‌های سرودهای مختلف، غرفه سنت‌ها و آئین‌های در حال فراموشی، نمایشگاه غدیر، عرضه آثار هنرمندان و اختصاص عواید فروش این آثار برای کمک به کودکان و نیازمندان، غرفه آداب و رسوم یزدی‌ها از دیگر برنامه‌های ویژه شادمانه غدیر است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد اضافه کرد: همانند سال گذشته برگزاری پنج جشن بزرگ منطقه‌ای در سطح شهر یزد، برگزاری جشن‌ها در محلات و حمایت از آنها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و... از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در یزد است.

حمید زارع؛ معاون واحد اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست با اشاره به لزوم مردمی‌سازی کردن برنامه‌ها گفت: برنامه‌ها تحت عنوان یک کار کوچک برای یک عید بزرگ برگزار می‌شود و ۱۰۰ برنامه با مشارکت نوجوانان با عنوان پای کار غدیر از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه کتاب «ماه بلند» که برای شرکت در آن تا ۱۳ تیرماه فرصت باقی است، اجرای سرودهای پاتوقی در اماکن عمومی و محلات پر رفت و آمد مانند امیرچقماق، برپایی ۸۰ موکب و ایستگاه صلواتی در سطح شهر از دیگر برنامه‌های این ایام است.

زارع ادامه داد: برای ایتام جشنی ویژه با حضور ۶۰۰ نفر همراه با اطعام غدیر برپا می‌شود، همچنین برگزاری پویش خان غدیر، برپایی دسته شادی، خطبه خوانی غدیر و برگزاری پنج جشن منطقه‌ای از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در یزد است.

خبرنگار: فاطمه صادقیان

انتهای خبر/

کد خبر: 1234199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =