مروری بر جوان‌ترین گلزنان تاریخ یورو

رقابت‌های فوتبال جهان همیشه آمارهای جذابی در خودش جای می‌دهد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فلوریان ویرتس اولین گل آلمان را در پیروزی ۵-۱ مقابل اسکاتلند در بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ به ثمر رساند و در سن ۲۱ سال و ۴۲ روز به جوانترین گلزن تیم ملی کشورش در این مسابقات تبدیل شد.پ

بیشتر بخوانید:

لیونل مسی در یک‌قدمی رکورد علی دایی

به همین بهانه مروری بر جوان‌ترین گلزنان تاریخ یورو خواهیم داشت:

یوهان فونلانتن
این بازیکن سوئیسی با گلزنی مقابل فرانسه در یورو ۲۰۰۴ با ۱۸ سال و ۱۴۱ روز به جوان‌ترین گلزن تاریخ مسابقات تبدیل شد. فونلانتن رکوردی را که وین رونی چهار روز قبل از او در همان تورنمنت ثبت کرده بود شکست.

وین رونی
ملی‌پوش سابق انگلیس، چهار روز قبل از اینکه فونلانتن این رکورد را به دست آورد، این افتخار را داشت که جوانترین بازیکن باشد. رونی با ۱۸ سال و ۲۳۷ روز، در یورو ۲۰۰۴ دو بار مقابل سوئیس گلزنی کرد و جوانترین بازیکنی بود که در یورو دبل کرده است.


رناتو سانچس
سانچس در یورو ۲۰۱۶ وارد صحنه شد و به پرتغال کمک کرد اولین جام مهم خود را در فرانسه کسب کند. او گل تساوی را مقابل لهستان در یک چهارم نهایی به ثمر رساند و رکورد سومین گلزن جوان با ۱۸ سال و ۳۱۷ روز را به خود اختصاص داد.


دراگان استویکوویچ
ستاره یوگسلاوی تنها یک بار در این تورنمنت گلزنی کرد و رکورد جوانترین گلزن را برای او به ارمغان آورد. این رکورد تا ۳۰ سال بعد هم در اختیار این بازیکن باقی ماند تا اینکه در یورو ۲۰۰۴ رونی آن را جابه‌جا کرد. گل استویکوویچ در باخت ۳-۲ مقابل فرانسه در سال ۱۹۸۴ در حالی به ثمر رسید که او ۱۹ سال و ۱۰۸ روز سن داشت.


کریستیانو رونالدو
رونالدو در اولین تورنمنت بین‌المللی خود برای پرتغال در یورو ۲۰۰۴ بازی کرد و با ۱۹ سال و ۱۲۸ روز به یکی از جوان‌ترین گلزنان مقابل یونان تبدیل شد. رونالدو به اولین بازیکنی تبدیل شد که در شش یورو امسال بازی می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1234251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =