برخی اعمال سلیقه‌ها منجر به خانه‌نشینی هنرمندان می‌شود

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان گفت: هنرمندان هم مانند همه مردم دلسوز کشور هستند اما اعمال سلیقه‌ها منجر به خانه نشینی، کم کاری و دوری هنرمندان از جامعه، بخصوص دولتمردان می شود.

ابوالفضل همراه، کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز در خصوص اولویت های فرهنگی در شکل گیری دولت چهاردهم گفت: در ابتدای شکل گیری هر دولتی ما برخی موارد را به عنوان مطالبه قشر فرهنگ و هنر مطرح می‌کنیم که یا به دلیل نداشتن اولویت در دولت و یا به دلیل نداشتن اهمیت برای دولتمردان، چندان به آن توجه نمی شود اما ما امیدمان را از دست نمی دهیم.

همراه با بیان اینکه مطالبه، درخواست و خواهش ما از دولت جدید این است که مقوله فرهنگ و هنر را جدی بگیرند افزود: دولت باید به ارزش و اعتبار فرهنگ و هنر واقف باشد و این به عنوان یک نگین درخشان و به عنوان یک نقطه عطف در نگاه دولت باشد.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان اظهار داشت: فرهنگ و هنر در هرجای دنیا به عنوان یک اصل برجسته شناخته می شود و از اعتبار آن استفاده می کنند اما در کشور ما از فرهنگ و هنر برای امور سیاسی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه ۳مورد باید مورد توجه دولت ها خصوصا دولت چهاردهم باشد تصریح کرد: اول اینکه باید تصدی گری دولت در امور فرهنگی و هنری کم شود و در عوض نقش نظارتی و راهنمایی افزایش پیدا کند و دولت باید به عنوان یک چراغ راهنما ایفای نقش کند نه به عنوان یک رقیب.

همراه با اشاره به اینکه متاسفانه هم در اقتصاد هم در ورزش و هم در عرصه فرهنگ و هنر دولت تصدی گری می‌کند که باید تصدی گری دولت کمتر شود و به مردم اعتماد شود تا امور به دست خودشان انجام شود افزود: نکته دوم حمایت دولت است. شرایط کشور ما شرایط خاصی است و با وجود انواع محدودیت ها و تحریم ها، دولت باید از هنرمندان حمایت کند و زیرساخت های مناسب را فراهم کند.

این کارگردان کشورمان ادامه داد: نکته سوم موضوع معیشت هنرمندان و بحث مسکن و بیمه بیکاری آنان است که باید تمهیداتی تدارک دیده شود. این موارد در کشور ما بسیار حداقلی است و جامعه هنری مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به خدمات دولت شهید رئیسی گفت: البته در دولت این شهید بزرگوار کارهای خوبی خصوصا در صندوق هنر انجام شد اما بازهم کافی نیست و باید ادامه پیدا کند.

همراه با ابزار امیدواری از ۶کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری جهت گام برداشتن در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی بیان داشت: امیدوارم هرکس که به عنوان ریاست دولت چهاردم انتخاب می شود مردم را به عنوان ولی نعمت خود بداند و انشاالله شاهد یک حضور پررنگ از سوی همه آحاد جامعه در پای صندوق های رای باشیم.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در پاسخ به این سوال که حضور اهالی فرهنگ و هنر بخصوص اهالی سینما را در پای صندوق ها چگونه ارزیابی می کنید گفت: درصد بسیار کمی از اهالی سینما تحت تاثیر قرار می گیریند و اکثرا چون مورد بی توجهی دولت ها بودند شاکی هستند و گاها هم قهر کرده اند که این موضوع به ارتباط ناصحیح دولت و هنرمندان بر می گردد.

وی ادامه داد: هنرمندان هم مانند همه مردم حساس و دلسوز کشور هستند و هرکدام سعی می کنند قدمی برای کشورشان بردارند اما اعمال سلیقه ها منجر به خانه نشینی، کم کاری و دوری هنرمندان از جامعه بخصوص دولتمردان می شود.

همراه با اشاره به درصد بسیار کمی از هنرمندان که غرب را بهشت موعود می دانند گفت: همین عده اندک به کشورهای غربی می روند و وقتی متوجه می شوند آنجا خبری نیست پشیمان شده و تلاش می کنند به کشور برگردند.

وی در پایان افزود: از همه فعالان عرصه فرهنگ و هنر درخواست میکنم به مسئولان اعتماد کرده و به پای صندوق های رای بیایند و انتخاب فرد اصلح را رقم بزنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1234417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =