۸۷۰ صندوق رای‌گیری در یزد پیش‌بینی شده است

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: ۸۷۰ صندوق اخذ رأی ثابت و سیار در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد پیش‌بینی شده است.

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، سعید رستگاری با بیان اینکه، در حال حاضر، ستادهای انتخابات در سطح استان تلاش می‌کنند تا شرایط برگزاری یک انتخابات با شکوه و مقدمات حماسه‌آفرینی مردم استان یزد را فراهم آورند، گفت: ۸۷۰ صندوق اخذ رأی ثابت و سیار در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: آرای مردم در انتخابات پیش رو با استفاده از ۶۸۲ صندوق به‌صورت ثابت و ۱۸۸ صندوق به‌صورت سیار جمع‌آوری خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد در مورد تعداد صندوق‌های شهری و روستایی انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ۶۳۹ صندوق از صندوق‌های در نظر گرفته شده برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری شهری و ۲۳۱ صندوق به مناطق روستایی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه آمار دقیق رأی اولی‌ها در استان یزد تا این لحظه مشخص نشده است، تصریح کرد: آمار رأی اولی‌ها به‌صورت کشوری اعلام می‌شود.

رستگاری با اشاره به الکترونیکی بودن احراز هویت رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز همانند دوره قبل انتخابات به‌صورت نیمه مکانیزه خواهد بود.

وی افزود: احراز هویت رأی‌دهندگان برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تمام حوزه‌های انتخابیه استان الکترونیکی و با ارائه کارت ملی یا شناسنامه و با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: بعد از احراز هویت فرآیند اخذ رأی به‌صورت نوشتن تعرفه کاغذی خواهد بود.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1234894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =