۱۸ مصدوم و ۲ مفقودی در سیل سوادکوه

بارش سنگین باران نیمه شب گذشته سبب طغیان رودخانه تلار، وقوع سیل و مسدود شدن محورهای کوهستانی در شهرستان سوادکوه شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بارش سنگین نیمه شب گذشته سبب طغیان رودخانه تلار و وقوع سیل در سوادکوه شد. در این حادثه بسیاری از زمین‌های کشاورزی حریم رودخانه، سردهنه‌های کشاورزی و راه‌های ارتباطی آسیب جدی دید. همچنین به منازل مسکونی و خودروهایی که در مسیر رودخانه قرار داشتند، خسارت‌های سنگینی وارد شد.

بیشتر بخوانید:

هواشناسی ایران / هشدار سیلاب ناگهانی در ۱۰ استان

بلافاصله جلسه مدیریت بحران مازندران با حضور یوسف نوری استاندار مازندران، سیاوش مسلمی فرمانده سپاه استان و مدیران استانی و شهرستانی مرتبط در سوادکوه تشکیل شد.

رمضان غلامی فرماندار سوادکوه سیل نیمه شب گذشته را بی‌سابقه عنوان کرد و گفت: بر اثر این سیل ، محور اصلی شهرستان در منطقه «طالع رودبار» مسدود شد. همچنین محورهای کوهستانی «آلاشت» و «دراسله» نیز بر اثر سیل آسیب جدی دید و در حال حاضر بسته است.

غلامی با بیان اینکه ماشین‌آلات و ادوات کمک‌رسان استان برای کمک به سیل زدگان و بازگشایی محورها در شهرستان مستقر شدند، تصریح کرد: تاکنون ۱۸ مصدوم گزارش شده که ۴ نفر بصورت سرپایی درمان شده و ۱۴ نفر تحت درمان هستند؛ در راه ماندگان نیز در پادگان دوآب، امام‌زاده عبدالحق(ع) و مسجد کندوان اسکان داده شده‌اند.

در همین ارتباط مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از وقوع سیلاب و وارد شدن جریان واریزه‌ای به جاده و محور اصلی سوادکوه در محدوده «طالع‌رودبار» خبر داد و گفت: بر اثر بارش‌های شدید شب گذشته در برخی مناطق استان از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی به وقوع پیوست که موجب گرفتار شدن ۱۶ خودرو در سیلاب شد.

غلامعلی فخاری اظهار کرد: از ساعات اولیه وقوع سیلاب تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند و خدمات امداد و نجات لازم به متاثرین از سیلاب ارائه شد.

وی افزود: انتقال ۳۱ نفر به منطقه امن، انتقال ۷ نفر مصدوم به مرکز درمانی، اسکان اضطراری ۵۰ نفر در پایگاه‌های «گدوک» و «ارفعده» و تخلیه آب از ۱۱ واحد مسکونی از جمله خدمات ارائه شده به متاثرین از سیلاب شهرستان سوادکوه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از مفقود شدن یک دختر ۱۵ ساله و یک بانوی ۴۵ ساله در جریان سیل خبر داد و گفت: عملیات جستجو و امداد و نجات همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =