آیین نامه انتظام بخشی شرکت‌های دولت اصلاح شد

سخنگوی دولت از اصلاح آیین نامه انتظام بخشی شرکت‌های دولتی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید غدیر، بیان کرد: از گروه‌های مردمی دست‌اندرکار برپایی جشن‌های خیابانی غدیر و راهپیمایی ده کیلومتری غدیر تشکر می‌کنیم. مردم ما نشان دادند عشق ایرانیان به اهل‌بیت(ع) و انسجام و مودت اجتماعی در چه سطح بالایی قرار دارد. همه اقشار و اقوام ایرانی جشن‌های مشترکی را برگزار کردند.

بیشتر بخوانید:

بهادری جهرمی: منابع لازم برای تسویه گندم تضمینی خریداری شده پیش‌بینی شده است

وی افزود: در آستانه چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هستیم؛ مراسم اربعین این شهدا فردا در تهران و شهرهای دیگر برگزار میشود. مراسم پایتخت فردا ساعت ۱۷ در مصلی تهران با پیام تصویری سید حسن نصرالله و سخنرانی همسر شهید رئیسی برگزار خواهد شد. این مراسم با سالگرد شهادت دکتر بهشتی هم همزمان شده و این هم‌زمانی، یادآور ادامه مسیر خط خدمت و شهادت است.

سخنگوی دولت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ اظهار داشت: اینکه ۴۰ روز بعد از شهادت رییس‌جمهور، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، نشان‌دهنده آمادگی کشور و مردم برای این مسأله مهم هستند. خط خدمت لحظه‌ای متوقف نشد و انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار می‌شود و تمامی تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

بهادری جهرمی عنوان کرد: با توجه به مطالبه بازنشستگان برای متناسب‌سازی حقوق آنها، با هماهنگی دولت و مجلس، چون در ابلاغ برنامه هفتم تأخیر شد، دولت تصویب کرد مبلغ علی‌الحساب را واریزی داشته باشیم و با نهایی شدن صدور احکام برنامه بتوانیم مبالغ قطعی محاسبه و پرداخت شود. خواستیم معطل نمانیم و به نوعی عیدی را برای بازنشستگان در روزهای آتی واریز داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مصوبه دیگر هیات دولت برای حمایت از کشاورزان بود که سال‌های گذشته از حوادث خسارت دیدند و تسهیلات گرفته بودند ولی به دلیل سود و یا جریمه‌هایی که بر این عزیزان تحمیل شده امکان پرداخت تسهیلات در حوادث مشابه برای آنان وجود نداشت، دولت مصوب کرد سود و یا جریمه را در مواردی که مورد نیاز حمایت است تقبل کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در قالب آیین‌نامه‌ای مصوب کرد از ضمانتنامه شرکت‌های بخش خصوصی که صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارند حمایت کند.این آیین‌نامه تصویب شد تا حمایت موثری از صادرات صورت بگیرد. ما در این سه سال رکورد حجم صادرات و تجارت خارجی را رد کردیم و سال ۱۴۰۲ رکورد صادرات ۱۱۷ میلیارد دلار را شکستیم. این مصوبه کمکی برای صادرات خواهد کرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: آیین‌نامه انتظام‌بخشی شرکت‌های دولتی اصلاح شد و برای ساماندهی، نظارت‌پذیری، افزایش بهره‌وری و افزایش سودآوری این شرکت‌ها اصلاحاتی داشتیم و نظام پاداش و پرداخت هیات مدیره و مدیران عامل هم اصلاح شد تا تنطیم‌گری جدی‌تری صورت بگیرد. پیش از این هم صورتحساب شرکت‌ها نیز منتشرشده بود.

وی در ادامه بیان کرد: هیات دولت هم‌چنین مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی برای وزارت بهداشت صادر کرد تا بتواند در مناطق صعب‌العبور امکان تردد و ارائه خدمات را داشته باشد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: توزیع شیر در مدارس بعد از ۱۰ سال در این دولت انجام گرفت و توزیع شیر در بخش زیادی از مدارس انجام شد و هیات دولت منابع لازم برای استمرار این طرح را تصویب کرد.

بهادری جهرمی گفت: هیات وزیران برای تامین اعتبار استمرار برنامه‌های دریاچه ارومیه و مدیریت خشکسالی‌ها در آن منطقه مصوبه‌ای داشت و هم‌چنین برای تامین اعتبار ایمن‌سازی آبراهه‌های سد امیرکبیر و لایروبی رودخانه‌های پایین‌دست، آیین‌نامه‌ای مصوب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =