واکنش بهادری جهرمی به نمایش نمودار تورم توسط پزشکیان در مناظره

سخنگوی دولت گفت: نمودار تورم را نشان می‌دهند و نمی‌گویند که از این مثلاً ۶ سالی که تورم بالا بوده، چهار سالش در دولت قبل بوده و مقداری که در این دولت آمده هم نزولی بوده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: اجلاس سران عضو شانگهای در قزاقستان برگزار می‌شود و آقای مخبر سرپرست ریاست جمهوری در استمرار بهره‌برداری از دیپلماسی ظرفیت‌های منطقه‌ای شهید رییسی در این اجلاس حضور می‌یابند تا حداکثر بهره‌برداری از عضویت ایران در این سازمان شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش دفتر بهادری‌جهرمی به ادعای سخنگوی ستاد پزشکیان

وی افزود: هیات دولت برای تولید برق هسته‌ای و ساخت ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه هسته‌ای روش‌های تأمین مالی این طرح پیش‌بینی شد تا سرعت‌بخش اجرای آن باشد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: برخی مستأجران مشکلی داشتند که پاداش صرفه‌جویی گاز در اختیار مالک قرار می‌گرفت و به آنان اختصاص نمی‌یافت. دولت مصوبه‌ای داشت تا وزارت نفت مجاز باشد این پاداش را از قبوض بعدی کسر کند تا خود مستاجر از این پاداش بهره ببرد.

سخنگوی دولت در ادامه در واکنش به برخی اظهارات در مناظره‌های انتخاباتی اظهار داشت: حضرت آقا اشاره کرده بودند که دلم برای رئیسی سوخت و این سخن ناظر به این بود که برخی رسانه‌های خاص توهین‌هایی می‌کردند و خدمات شهید رئیسی را نمی‌دیدند و بعد از شهادت ایشان به برخی دستاوردها اعتراف کردند.

بهادری‌جهرمی گفت: همان مسائل را بعضاً در تریبون‌های انتخاباتی می‌بینیم؛ این ظلم است که دستاورد مردم را زیر سوال ببریم. همه‌ی مردم توقف دهه‌ی گذشته را حس می‌کنند و نهادهای بین‌المللی هم نسبت به رشد تقریباً صفر دهه نود گزارش داده‌اند.

وی بیان کرد: روزی تقریباً ۷۰۰ نفر از کرونا کشته می‌شد و شهید رئیسی این وضعیت را تحویل گرفت و برخی می‌گفتند تا اف‌ای‌تی‌اف تصویب نشود نمی‌توانیم واکسن بیاوریم ولی دیدیم اتفاقی نیفتاد و واکسن آمد. آیا از بستگان این کشته‌شدگان خجالت نمی‌کشند؟ می‌گفتند تا فلان امتیاز داده نشود نمی‌توان نفت فروخت و مشروح مذاکرات‌شان در جلسه دولت هست که می‌گفتند درصدهای وحشتناک تخفیف بدهیم که مقداری نفت بفروشیم و به نسبت تخفیف‌هایی که می‌گفتند، امروز تخفیفی در فروش نفت داده نمی‌شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: خودشان می‌دانند و تعجب می‌کنم که این دستاوردها را زیر سوالل می‌برند. دشمن در سنای آمریکا اعتراف می‌کند که نتوانستیم جلوی ملت را بگیریم و کسی که باید دوستدار ملت باشد و به ملت اعتماد کند، این دستاورد را زیر سوال می‌برد.

بهادری‌جهرمی تاکید کرد: نمودار تورم را نشان می‌دهند و نمی‌گویند که از این مثلاً ۶ سالی که تورم بالا بوده، چهار سالش در دولت قبل بوده و مقداری که در این دولت آمده هم نزولی بوده است. نمی‌گویند مسکن نساختند و چه کسی از مردم هست که نداند شروع ساخت مسکن زمان می‌برد؛ ۲.۶ میلیون مسکن که شروع به ساخت شده، اهمیت دارد. کسانی که در چشم مردم به دروغ می‌گفتند من هم صبح جمعه فهمیدم، مشروح مذاکرات‌شان هست که در دولت درباره جزییات صحبت می‌کنند. اینان امروز طمع کردند برگردند و به مردم دروغ گفته و از مردم فاصله بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر روح شهید رئیسی خجالت نمی‌کشید، از بازماندگان کشته‌های ۷۰۰ نفر در ایام کرونا خجالت بکشید.

سخنگوی دولت اظهار کرد: بنده به‌عنوان سخنگوی دولت آمادگی دارم درباره عملکرد شهید رئیسی با افتخار با هر یک از نامزدها و مقایسه شهی رئیسی با هشت سال قبل از ایشان مناظره کنم؛ هیچ شاخصی نیست که درمان نشده و یا در مسیر درمان نباشد. آمادگی داریم در برنامه‌هایی که علیه شهید رئیسی صحبت می‌شود، اعداد و ارقام را به مردم ارائه دهیم تا مردم با دیدن صداقت انتخاب کنند.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود شایعاتی پیرامون استعفای وی از سخنگویی دولت گفت: شما خبرنگاران با ما در ارتباط هستید و کسی حرفی درباره استعفا شنیده است؟ شما خبرنگاران در حاشیه جلسه‌ی دولت گفتید دل‌مان برای شما بعد از انتخابات و در دولت بعدی تنگ می‌شود و من هم گفتم ما بعد از تعویض دولت دل‌مان تنگ می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت بیش از ۸۰۰ خبر علیه من در حوزه شخصی، دانشگاهی، عملکرد دولت، استعفا و غیره ساخته شده است؛ نمی‌دانم این پول‌ها را از کجا می‌آورند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: بنده عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس هستم و تحصیلم در دانشگاه تهران بوده است. در رشته‌ی ما در دکتری ۱۲ نفر در کشور قبول شدیم و جالب است آن یک جامعه محدودی است و مصاحبه شدیم و آزمون کتبی گرفتند و دانشجویانی که همکلاسی ما بودند، الان هیات علمی هستند. افرادی که این اخبار را منتشر می‌کنند گویا به فکر اعتبارشان نیستند که خود را به سُخره می‌گیرند. یک خبرگزاری گفته که بهادری استعفا داده؛ آیا رویشان می‌شود این خبر را بزنند؟ خبرشان چه منبعی دارد؟ ما که به این‌ها می‌خندیم.

بهادری‌جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مصوبات هیئت وزیران عنوان کرد: آیین‌نامه‌ای در راستای اجرای حکمی که در قانون بودجه برای اخذ مالیات از باغ‌ویلاها و خانه‌های لوکس آمده بود امروز به تصویب هیئت وزیران رسید که مالیات باغ‌ویلاها و خانه‌های لوکس هم امکان اخذ آن در چهارچوب این آیین‌نامه فراهم باشد.

وی اظهار کرد: هیئت وزیران آیین‌نامه‌ای به تصویب رساند که در راستای اجرای تبصره ۱۵ ماده قانون واحده بودجه ۱۴۰۳ کمک‌هزینه‌ی معیشتی برای معلولان و ایثارگران فاقد شغل و درآمد تصویب کرد که کمکی برای این عزیزان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1235734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =