توفان ۶۲۰ نفر را در سیستان و بلوچستان راهی بیمارستان کرد

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: توفان شدید و گرد و غبار در منطقه سیستان باعث ورود ۶۲۰ بیمار و مصدوم متاثر از این پدیده به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی این دانشگاه شد.

محمد خلیلی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲۰ بیمار و مصدوم به اورژانس‌های پیش بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی زابل مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: با توجه به شرایط فوری، ۲۵ نفر از این تعداد بیمار در بیمارستان بستری شدند و تعداد ۵۹۵ نفر دیگر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه زابل ادامه داد: از این تعداد بیماران ۲۱۷ نفر مبتلا به بیماری قلبی، ۲۷۶ نفر مشکل تنفسی، ۱۱۱ نفر مشکل چشمی و ۱۶ نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی بیان کرد: توفان گرد و غبار باعث ایجاد شرایط بحرانی در منطقه سیستان شده و تلاش‌های فوری برای ارائه خدمات درمانی و رسیدگی به بیماران در حال انجام است و مسوولان محلی و تیم‌های اورژانس در حال همکاری با یکدیگر برای مدیریت و به حداقل رساندن اثرات مخرب این وضعیت فوری و بحرانی هستند.

خلیلی تاکید کرد: با توجه به ادامه توفان گرد و غبار، اقدامات بیشتری برای حفظ سلامتی و ایجاد امنیت برای کار و رفاه اجتماعی لازم است.

کد خبر: 1235652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =