تشکیل ۱۶ شرکت تعاونی دهیاری در خراسان‌شمالی

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۶ شرکت تعاونی دهیاران، به منظور کمک به اقتصاد روستا و دهیاری‌ها و برای تقویت بنیه‌های اجرایی پروژه‌های عمرانی در روستاها تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، صادق رمضان زاده مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۶ شرکت تعاونی دهیاران، به منظور کمک به اقتصاد روستا و دهیاری‌ها و برای تقویت بنیه‌های اجرایی پروژه‌های عمرانی در روستاها تشکیل شده است.

صادق رمضان زاده ضمن اشاره به اجرای طرح‌های درآمدزایی برای دهیاری‌ها، افزود: این طرح‌ها با مشارکت مردم اجرا می‌شود که از قبل آن هم مردم منتفع و هم دهیاری‌ها خودکفا شوند.

رمضان زاده افزود: بعد از فعال سازی ۱۶ شرکت تعاونی به صورت هدفمند، اکنون با تعریف طرح‌های درآمدزایی و پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین به دنبال توانمندسازی این شرکت‌ها هستیم.

وی اظهارداشت: در دولت سیزدهم تعیین حقوق و مزایا در حوزه دهیاری‌ها اصلاح شد و حقوق دهیاران نسبت به سنوات گذشته رشد چشم گیری پیدا کرد.

رمضان زاده ضمن اشاره به کسب رتبه سوم دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی در آموزش دهیاران، افزود: سامانه شفافیت بومی به عنوان یک کار نو و خلاقانه در استان تعریف و طراحی شد که تمام پروژه‌های عمرانی در سطح دهیاری‌ها در این سامانه بارگذاری می‌شود.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اظهارداشت: مجوز استخدامی ۱۲ نیروی جدید دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۳ اخذ شد که فرآیند برگزاری آزمون و جذب در حال پیگیری است.

رمضان زاده با تشریح خدمات گسترده و اجرای پروژه‌های عمرانی در دولت سیزدهم، گفت: طی سه سال گذشته با کمک‌های دولتی و اختصاص قیر رایگان بیش از ۸۰۰ هزار مترمربع معابر روستایی در سطح استان آسفالت شده است.

خبرنگار: متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1236356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =