همایش شیرخوارگان حسینی در ۶۴۸۰ نقطه ایران برگزار می‌شود/ صداوسیما در پخش تیزر همکاری نمی‌کند

منافی‌پور در نشست خبری مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) گفت: متأسفانه امسال تیزرهای ما از تلویزیون پخش نمی‌شود و در حال فعالیت در فضای مجازی هستیم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، نشست خبری «داود منافی‌پور» دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) و دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه صبح امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه در محل آستان مقدس امامزاده صالح برگزار شد.

منافی پور در این نشست اظهار کرد: ۲۱ سال پیش کسی باور نمی کرد که ما به این نقطه اوج برسیم. آمار و ارقام عمیق مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) را به تصویر می کشد اما اتفاقاتی که در این سالها افتاده، قابل تأمل است.

وی با بیان اینکه ما توانستیم بر ذهن و زبان همه انسان ها این سوال را ایجاد کنیم که حضرت حسین(ع) به کدامین گناه کشته شد؟ گفت: پاسخ به این سوال که چرا برای سیدالشهدا عزاداری می کنیم و سیاه می پوشیم را شاید بتوانیم اینطور پاسخ دهیم که در بیش از هزار سال پیش فرزند پیامبر(ص) در کربلا محاصره شد و به مظلوم ترین شکل ممکن به شهادت رسید.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) عنوان کرد: یکی از اسباب عزاداری برای حسین(ع) یک صدا بودن و یکرنگ بودن و یک شعار بودن بود و به منظور عزاداری برای حضرت علی اصغر (ع) بود که مادرها به صدا آمدند و اولین هیئت عزاداری بانوان را شکل دادند، در طول تاریخ چنین حرکتی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه به دلایل مختلف امسال مصلی تهران میزبان مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) نیست در مورد برگزاری این مجمع در سال ۱۴۰۳ گفت: ۶۴۸۰ نقطه در ایران با همکاری مجمع جهانی حضرت علی اصغر برگزار می شود که استان فارس با برگزاری حدود ۸۰ جلسه در صدر تعداد برگزاری این مراسم در کشور طبق آمار رسمی ما است.

منافی پور با اعلام اینکه متأسفانه امسال تیزرهای ما از تلویزیون پخش نمی‌شود و در حال فعالیت در فضای مجازی هستیم افزود: به فکر توسعه مراسم جهانی حضرت علی اصغر (ع) تا ۱۵ هزار مراسم هستیم. اگر صدا و سیما به ما در پخش تیزر کمک می‌کرد بیشتر می‌توانستیم این موضوع را گسترش دهیم.

وی در مورد برگزاری این مراسم در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها نیز افزود: ۱۱ هزار امامزاده این مراسم را برگزار می کنند. همچنین دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: بسیاری از کشورهای جهان و منطقه به این دبیرخانه اضافه شدند که در مهمترین آنها کشور پاکستان با بیش از ۴۰۰ مراسم بیشترین برگزاری را دارد. وی همچنین در مورد امکان و ظرفیت گسترش آن به سایر کشورهای جهان تأکید کرد: به فکر توسعه مراسم جهانی حضرت علی اصغر تا ۱۵ هزار مراسم هستیم.

منافی پور در مورد برگزاری اجلاس پیراهن سیدالشهدا نیز توضیحاتی داد: سه اجلاس در حوزه پیراهن سید الشهدا داشتیم که در اجلاس سوم در کربلا با حضور نزدیک به ۵۰۰ نفر از فرهیختگان در این سرزمین مقدس برگزار شد.

وی همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد: با سوگواره جهانی حضرت علی اصغر (ع) می توان جهشی در هنرمندان و فعالین عرصه عاشورایی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1236367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =