آئین اولین برداشت برنج سال زراعی جاری در مازندران برگزار شد

آئین اولین برداشت برنج سال زراعی ۱۴۰۳ با حضور مسئولان و کشاورزان در بخش لاله‌آباد شهرستان بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، صبح روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ طی آئینی، اولین برداشت برنج سال زراعی جاری با حضور یوسف نوری، استاندار مازندران، علی‌محمد رمضانی، مدیر دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران، دیگر مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از کشاورزان منطقه در بخش لاله‌آباد شهرستان بابل برگزار شد.

بر اساس اظهارنظرهای مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج در سال زراعی جاری پیش‌بینی شده است که اجرای طرح‌های مختلف و مساعد بودن مقدار بارش و نبود کم‌آبی از دلایل این افزایش تولید است‌.

علی‌محمد رمضانی، مدیر دفتر برنج جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه اوضاع شالیکاری در استان نسبت به سال قبل مطلوب‌تر است گفت: به میزان ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش تولید برنج نسبت به سال قبل، پیش‌بینی می‌شود.

وی به اجرای طرح افزایش عملکرد تولید اشاره و بیان کرد: طرح افزایش عملکرد تولید برنج در سال گذشته به صورت آزمایشی توسط کشاورزان پیشرو در شهرستان‌های بهشهر، بابل، بابلسر و غیره اجرا شد و در سال جاری، این طرح در ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان اجرا شد.

رمضانی خاطرنشان کرد: از کشاورزان درخواست می‌کنیم که به سمت کشت ارقام پر محصول و کم‌آب‌طلب بروند که در قالب طرح آزمایشی آن شاهد افزایش عملکرد ارقام محلی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم و ارقام پرمحصول تا ۱/۵ تن بودیم.

خبرنگار: خلیل قنبری

انتهای پیام/

کد خبر: 1236470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =