خط قرمز ما هر گونه تغییر مرز در همسایگی ایران است/ ۱۵ سند همکاری بین ایران و روسیه در مرحله هماهنگی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خط قرمز ما هر گونه تغییر مرز در همسایگی ایران است و بارها بر این تاکید کردیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ روبین روبینیان نایب رئیس مجلس ارمنستان شامگاه پنجشنبه ۲۱ تیرماه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست روسای مجالس بریکس دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید؛

قالیباف ضمن تشکر از کشور ارمنستان به دلیل ابراز همدردی با ایران برای شهادت رئیس جمهور رئیسی، گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور ارمنستان به ایران و ملاقات اخیر با مقام معظم رهبری بر توسعه ارتباطات و همکاری بین دو کشور تاکید شد.

وی ادامه داد: سیاست قطعی ما در دولت‌های سیزدهم و چهاردهم و مجالس یازدهم و دوازدهم گسترش روابط با همسایگان است. خط قرمز ما هر گونه تغییر مرز در همسایگی ایران است و بارها بر این تاکید کردیم. ارتباطات اقتصادی ما با ارمنستان مناسب است و باید به سمت توسعه آن حرکت کنیم. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور نمایندگان ادیان الهی در مجلس است.

همچنین روبین روبینیان نائب رئیس مجلس ارمنستان ضمن عرض تسلیت بابت حادثه غم انگیز شهادت رئیس جمهور رئیسی، گفت: از شما، مقامات و مردم ایران جهت حمایت از ارمنستان در خصوص تمامیت ارضی و حاکمیت کشورمان تشکر می کنم. موضع ایران در موضوع ارمنستان اصولی بوده که خدشه ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه در ایران ارامنه حفاظت شده ترین جامعه در کل جهان را دارند، بیان کرد: ما نیاز داریم روابط اقتصادی دو کشور را توسعه دهیم. به دلیل حضور ایران مشتاق استفاده از فرمت ۳+۳ برای حل و فصل مسائل منطقه هستیم.

ریاست روسیه بر بریکس فرصت مناسبی برای توسعه روابط تهران و مسکو است

والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه با قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری نشست روسای مجالس بریکس دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار، ضمن تبریک به دلیل برگزاری موفق مجمع پارلمانی بریکس، گفت: بدون شک بریکس در کنار روابط دوجانبه ایران و روسیه، تاثیرات منطقه ای و بین المللی برای هر دو کشور دارد. ریاست روسیه در بریکس فرصت مناسبی برای توسعه روابط به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی و فرصت های ترانزیتی، انرژی و تجارت است.

وی تاکید کرد: ایران و روسیه ظرفیت بزرگی در توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و مبادلات تجاری دارند.

براساس این گزارش والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه نیز در این دیدار ضمن تسلیت مجدد به دلیل شهادت رئیس جمهور ایران، گفت: همه ما از این حادثه متاثر شدیم ایشان سهم بسیاری در بهبود روابط بین دو کشور داشتند و امیدواریم این همکاری ها توسط رئیس جمهور جدید تداوم داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما از الحاق ایران به بریکس حمایت کردیم و تاکید می کنیم که ایران به صورت فعالانه در تمامی فرمت های این گروه و همکاری ها حضور دارد. ما باید توافقات در سطح عالی را در مجالس دو کشور تصویب کنیم. حدود ۱۵ سند همکاری بین استان های ایران و روسیه در مرحله هماهنگی است از شما می خواهم که از همکاری های بین استان های ایران و روسیه حمایت کنید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1236504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =