دانشگاه آزاد شاهرود به سمت ایجاد آسایش برای فارغ‌التحصیلان حرکت می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد شاهرود گفت: امروز با راه‌اندازی یک خط تولید صنعتی در دانشگاه، بستری فراهم شده است تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به کار بتوانند بدون دغدغه مشغول به کار شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسینعلی سمیعی بابیان اینکه تمام بستری که در این شهر و برای این دانشگاه فراهم شده با سرمایه مردم بوده است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با داشتن ۵ هزار دانشجو به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی استان به شمار می‌رود. این دانشگاه دارای ۱۲۸هزار مترمربع سرانه فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی، آزمایشگاهی و کارگاهی است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۵۰ عضو هیئت‌علمی این دانشگاه دو نفر جزو یک درصد و دو درصد دانشمندان برتر جهان هستند، افزود: همه این‌ها باعث افتخار شهرستان شاهرود است و باید بگویم از بین ۴۰۰ واحد دانشگاهی در کل کشور فقط ۱۰ واحد هستند که دانشکده پزشکی دارند که از آن ۱۰ واحد یکی واحد دانشگاهی شاهرود است که دارای بیمارستان مختص به خود هم هست.

رئیس واحد دانشگاهی شاهرود اظهار کرد: در حال حاضر قراردادهای خوبی بین دانشگاه و سایر ارگان‌ها ، سازمان‌ها و صنایع برقرارشده و یا در حال برقراری است که یکی از آن‌ها اخیراً تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع برای تخریب کنترل‌شده ساختمان‌های بلندمرتبه است و این اعتباری است که توسط یک عضو هیئت‌علمی ما که به‌عنوان برندی در علم انفجار در کشور مطرح است برای دانشگاه کسب شده ؛ چراکه از بین دانشگاه‌های متعدد دولتی و غیردولتی این واحد دانشگاهی به‌عنوان طرف قرارداد با وزارت دفاع در این زمینه انتخاب شده که خود باعث افتخار شهرستان و نشان‌دهنده شاخص‌های برتر این دانشگاه است.

حسینعلی سمیعی افزود: در حال حاضر دانشگاه به این نتیجه رسیده که اگر نگاهش فقط آموزش محور باشد باید منتظر چالش‌های بعدی باشد پس باید به سمت دیگری که همان ارتباط با صنعت است می‌رفتیم تا هم فارغ‌التحصیل ما و هم دانشگاه از این ارتباط منتفع می‌شد. بنابراین دانشکده‌ای به نام دانشکده مهارت و کارآفرینی در دانشگاه تأسیس شد تا خلائی که بین دانشگاه و بازار کار وجود دارد را با مهارت‌آموزی به دانشجویان و علاقه‌مندان به کار، پر کند. بنابراین رفتیم سراغ صنایع تا توانیم از ظرفیت‌های آن‌ها و تعامل صنایع با دانشگاه برای جذب دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در این عرصه استفاده کنیم و نیز هدفمان پیشرفت‌های علمی در جهت ارتقای صنایع بود که خوشبختانه این مهم در دانشگاه اتفاق افتاد و هم‌اکنون کارخانه فعالی را در داخل دانشگاه داریم که سه نوبت مشغول کار است.

وی گفت: این اقدام برکات خوبی برای دانشگاه داشت که یکی از آن‌ها ارتباط جدی، عملی و مستمر صنعت با دانشگاه بود که شاید مصداق آن را در کل کشور نداشته باشیم که یک کارخانه در خود دانشگاه مشغول به فعالیت باشد. از دیگر مزایای آن این است که در تمام نوبت‌های این کارخانه از دانشجویان و فرزندان خود این شهر و در هر نوبت ۵۰ نفر مشغول به کار هستند یعنی جمعاً ۱۵۰ نفر در این خط تولید کار می‌کنند و طبق تفاهمی که با صنعت انجام شد کارخانه موظف شده است از ۱۵۰ نفرِ ذکرشده ۵۰ نفر را حتماً از دانشجویان همین دانشگاه جذب کند که مشغول شدن این دانشجویان باعث می‌شود که علاوه بر سابقه کاری از حقوق مقرر و قانونی نیز برخوردار گردند. بنابراین یک دانشجو می‌تواند در کنار درس، ۴ سال سابقه کاری نیز برای خود رقم بزند و از حقوق اداره کار و سابقه نیز برخوردار باشد و از همه مهم‌تر بحث امید به آینده‌ای است که برای یک دانشجو ایجاد می‌شود چراکه دانشجویی که مهارت دارد قطعاً بعد از فارغ‌التحصیلی بیکار نمی‌ماند.

سمیعی ادامه داد: در آینده نیز شرکتی دانش‌بنیان برای ساخت و تولید تأسیس خواهد شد که مکمل فعالیت‌های ذکرشده است.

وی ضمن تشکر از مدیریت، معاونان و مشاوران آموزش‌وپرورش شاهرود برای تعامل همه‌جانبه با دانشگاه گفت: ثمره این تعامل این شد که در سال جاری بیش از ۲۴۰۰ دانش‌آموز از امکانات دانشگاه بازدید کردند و هدف ما این بود که با این بازدیدها خودشان راه خود را انتخاب و مجموعه‌ای را که می‌خواهند در آن تحصیل کنند انتخاب نمایند و خودشان برای خود تصمیم بگیرند و بارها عرض کرده‌ایم که تمام امکانات مجموعه دانشگاهی ما متعلق به آموزش‌وپرورش است چراکه معتقدیم این‌ها فرزندان ما هستند و اگر ما امکاناتی داریم متعلق به شهرستان ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با تأکید بر اینکه هدف از نشست امروز این بود که مشاوران محترم از نزدیک با امکانات دانشگاه آشنا شوند و انتظار داریم این امکانات را به خانواده‌های دانش آموزان انتقال دهند ،تصریح کرد: هم‌اکنون در دانشگاه آزاد شاهرود ۱۸۰ رشته فعال وجود دارد که شامل کاردانی تا دکترا می‌باشد که فرصت خوبی برای دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها مهیا شده که فرزندشان در همین شهرستان و در کنار خانواده ادامه تحصیل دهند.

کد خبر: 1236760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =