ترکیب احتمالی اسپانیا و انگلیس در یورو ۲۰۲۴

دیدار فینال هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) امشب بین تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدار فینال هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۴) امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه المپیک برلین با قضاوت فرانسوا لتکسیه از کشور فرانسه بین تیم‌های ملی اسپانیا و انگلیس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

انگلیس، انتخاب فابیو کاپلو برای قهرمانی یورو

ماتادورها بی‌تردید در مرحله گروهی چشم‌نوازترین فوتبال را ارائه و با کسب ۹ امتیاز بالاتر از ایتالیا، کرواسی و آلبانی جواز صعود را کسب کردند. شاگردان لوئیس دلافوئنته در یک هشتم نهایی قرعه‌ای نسبتا آسان داشتند و مقتدرانه موفق شدند با برتری ۳ بر یک مقابل گرجستان راهی یک چهارم شوند.

اسپانیا در مرحله یک چهارم در یک فینال زودهنگام موفق شد به سختی از سد میزبان این رقابت‌ها یعنی تیم ملی آلمان با برتری ۲ بر یک عبور کند. اسپانیا در این رقابت‌ها با ارائه یک فوتبال چشم‌نواز و هجومی توانسته بسیاری از مخاطبین و هواداران را تحت تاثیر قرار دهد.

ماتادورها در مرحله نیمه نهایی باید از یک حریف سرسخت‌تر دیگر یعنی فرانسه نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عبور می‌کردند. یک‌بار دیگر شاگردان دلافوئنته بدون ترس از نام حریف پا به میدان گذاشتند و موفق شدند در نهایت با برتری ۲ بر یک یاران کیلیان امباپه را نیز به خانه بازگردانند.

اسپانیا تنها تیمی است که موفق شده در ۳ دوره متوالی یورو، جام جهانی و یورو به قهرمانی دست پیدا کند. سرخ‌ها موفق شدند ۳ فینال بزرگ اخیرش را با قهرمانی به پایان برساند و حال به دنبال آن هستند به اولین تیم ملی تبدیل شوند که موفق به کسب پیروزی در ۴ فینال بزرگ متوالی می‌شوند. ماتادورها تاکنون توانستند در سال‌های ۱۹۶۴، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به عنوان قهرمانی یورو دست یابند.

سه‌شیرها که قبل از آغاز مسابقات یکی از امیدهای اصلی قهرمانی بودند، طرفداران خود را با ارائه بازی‌های ضعیف و کسالت‌آور، ناامید کردند. آنها با ۵ امتیاز در گروه C بالاتر از دانمارک، اسلوونی و صربستان موفق شدند جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کنند.

انگلیس برخلاف سال‌های اخیر، دیگر نمایش هجومی ندارد و همچنین با ضعف زیادی در میانه میدان و بخش بازی‌سازی مواجه شده که همین امر اعتراض هواداران متعصب آنها را به دنبال داشته است.

شاگردان گرت ساوتگیت در مرحله یک هشتم مقابل اسلواکی قرار گرفتند. بسیاری از کارشناسان انتظار داشتند انگلیس به راحتی بتواند از این مرحله عبور کند، اما سه‌شیرها یک‌بار دیگر با ارائه بازی ضعیف در نهایت موفق شدند در حالی که تا دقایق پایانی با یک گل از این تیم عقب بودند، در وقت‌های اضافی به سختی از سد اسلواکی عبور کنند.

انگلیس در مرحله یک‌چهارم مقابل تیم ملی سوئیس قرار گرفت و بعد از تساوی یک بر یک مقابل این تیم باز هم به سختی در ضربات پنالتی از سد ساعت‌سازها عبور کرد و با انتقادهای فراوان پا به مرحله نیمه نهایی گذاشت.

آن‌ها به دنبال تکرار موفقیت در یورو ۲۰۲۰ بودند، جایی که در این مرحله موفق شدند با عبور از دانمارک به فینال جام صعود کنند. سه‌شیرها موفق شدند برای دومین دوره متوالی راهی فینال یورو شوند. قطعا مسیر انگلیس تا فینال خیلی آسان‌تر از اسپانیا بود و تنها حریف نامدار آن‌ها در همین مرحله یعنی تیم ملی هلند بود که شاگردان ساوتگیت باز هم به سختی و در دقایق پایانی موفق شدند دیداری که یک بر صفر عقب بودند را با برتری ۲ بر یک به پایان برسانند.

تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ قهرمان جهان شد و بیش از ۵۸ سال از آخرین قهرمانی این تیم در یک تورنمنت مهم می‌گذرد. سه‌شیرها تا کنون موفق به کسب قهرمانی در یورو نشده‌اند و با انگیزه کسب اولین قهرمانی پا به این دیدار می‌گذارند.

آمار تقابل‌های دوتیم؛ دست بالای انگلیس نسبت به اسپانیا در یورو

تیم‌های اسپانیا و انگلیس تاکنون ۲۷ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که لاروخا ۱۰ بازی را برده، سه‌شیرها در ۱۴ بازی پیروز شده‌اند و ۳ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. در چارچوب جام ملت‌های اروپا نیز ۲ بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در هر دو دیدار سه‌شیرها موفق به کسب برتری شده‌اند.

آخرین تقابل دوتیم نیز در چارچوب جام ملت‌های اروپای سال ۲۰۱۸ بود که با برتری ۳ بر ۲ انگلیس به پایان رسید اما آن‌ها از سال ۱۹۸۰ تاکنون هرگز موفق نشدند دو برد متوالی مقابل اسپانیا کسب کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی اسپانیا:

اونای سیمون،خسوس ناواس، ناچو، آیمریک لاپورته، مارک کوکوریا، دنی اولمو، رودری، فابین رویز، لامین یامال، آلوارو موراتا و نیکو ویلیامز.

ترکیب احتمالی تیم ملی انگلیس:

جردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، مارک گِهی، بوکایو ساکا، کوبی ماینو، دکلان رایس، لوک شاو، جود بلینگام، فیل فودن و هری کین.

کد خبر: 1236784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =