توصیه فعالان علمی دانشجویی کشور به رییس‌جمهور منتخب

تعدادی از فعالان علمی دانشجویی در نامه‌ای به رئیس دولت چهاردهم پیشنهادات خود را در خصوص نحوه انتخاب وزرا مطرح کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از فعالان علمی دانشجویی کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب،‌ پیشنهادات خود را در خصوص نحوه انتخابات وزرا و کابینه دولت چهاردهم ارائه کردند.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان ریاست محترم جمهور منتخب مردم

با سلام و احترام

با توجه به حساسیت این روزها در خصوص تعیین اعضای کابینه دولت چهاردهم و اهمیت دلگرم کننده ای که از سوی حضرتعالی به نظرات انجمن های علمی داده می شود، بعنوان تعدادی از فعالین علمی دانشجویی بر خود وظیفه می دانیم که پیشنهاداتی را در جهت انتخاب های بهتر ارائه نماییم؛

مهمترین موضوع در انتخاب کابینه شفافیت در نحوه تعیین و بررسی نامزدها میباشد که اعتماد عمومی به کار دولت در همین ابتدا شکل گیرد.

عدم به کارگیری مدیرانی که سمت و سو و افکار مشخصی ندارند و صرفا به دنبال انتخاب رئیس جمهور جدید در اطراف ایشان حضور یافته و به دنبال پست و مرتبه است.

بررسی حسن شهرت نامزدهای معرفی شده در شهر و استان محل سکونت جهت جلوگیری از انتخاب افرادی که به ویژه سابقه ایجاد تفرقه های قومیتی و مذهبی را دارند.

نامزدهای معرفی شده جزو تحصیل کردگان برجسته دانشگاههای معتبر بوده و توانایی برقراری ارتباط مؤثر با جوانان نخبه جهت بهره مندی از توانمندی آنان را داشته باشد.

جهت استحکام رابطه میان دولت و بخش خصوصی بهتر است گزینه هایی توانمند خوش نام و پاکدست از بخش خصوصی مد نظر قرار گیرند.

نامزدهای معرفی شده متعهد به حفظ ارزشهای ملی کرامت زنان اهمیت به جوانان توسعه ملی تعامل سازنده در داخل و خارج و استفاده از ظرفیتها و نظرات کارشناسی در تصمیمات باشند.

جوان بودن دولت میتواند زمینه پویایی و روندگی بیشتر در امور کشور را تضمین کند و اعتماد بیشتری میان دولت و جوانان به ویژه دانشگاهیان ایجاد کند اما این انتخابها نباید به معنی کنار گذاشتن افراد با تجربه زیده و کاردانی که کارنامه درخشانی دارند از بدنه دولت باشد.

تکثر در کابینه و استفاده از تنوع و گوناگونی های موجود در کشور به ویژه بهره مندی از وجود زنان و اقوام و اقلیت ها علاوه بر رضایتمندی عمومی از دولت باعث تزریق افکار بیشتر و در نتیجه خروجی مناسب تر می‌شود.

بعنوان پیشنهاد آخر تشکیل کمیته ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان با حضور دبیران کنونی و ادوار تشکل های علمی انجمنها و اتحادیه های علمی دانشجویی ارائه می گردد. بزرگترین نیروی نخبه و جوان دانشجویی که به صورت داوطلبانه در تشکلهای علمی فعالیت نموده اند بارها و بارها با ایده های نوین اختراعات و دستاوردهای بی شمار خود را اثبات نموده اند؛ اما همواره قدر دیده نشده و مجبور به انزوا شده اند بی‌شک استفاده دولت از این جوانان که شبکه ارتباطی بزرگی از سراسر دانشجویان کشور می‌باشند می تواند موتور محرکه پیشرفت ایران عزیز باشد.

در رسیدن به اهداف تعیین شده و بهبود زندگی مردم بهترینها را در مسیر دولت چهاردهم آرزومندیم

به کاری که همت بسته گردد.

اگر خاری بود کل دسته گردد

امضا کنندگان نامه

جمعی از فعالین علمی دانشجویی کشور

انتهای پیام/

کد خبر: 1237373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =