موکب‌دارانی که قصد خدمات‌رسانی در عراق را دارند، باید مجوز دریافت کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: موکب‌داران اربعین که برای اولین بار قصد خدمات‌دهی در کشور عراق را دارند، باید از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجوز فعالیت دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، علی کیانی مسؤل ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری در جلسه هماهنگی ستاد اربعین استان گفت: امسال تاکنون ۲۴ موکب برای شرکت در پیاده روی اربعین ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۲۰ الی ۲۲ موکب توانسته‌اند مجوز حضور در این راهپیمایی را دریافت کنند.

وی با اشاره به دریافت مجوز توسط موکب‌داران برای خدمات‌دهی افزود: موکب‌دارانی که برای اولین بار قصد خدمات‌دهی در کشور عراق و برای راهپیمایی بزرگ اربعین را دارند، باید از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مجوز فعالیت دریافت کنند، که با این عمل، بحث حقوقی و جمع‌آوری کمک‌ها، قانونمندتر می‌شود.

علی کیانی خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته، از بین تعداد موکب‌های اعزامی به اربعین حسینی، ۳ موکب بهداشت و درمان حضور داشتند که توانستند به‌صورت شبانه‌روز، به بیش از ۳ هزار نفر، خدمت‌رسانی کنند.

مسؤل ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در پیاده‌روی اربعین امسال، مکان‌های دقیق موکب‌ها، هنوز مشخص نشده‌اند، گفت: سه موکب در شلمچه، چهار موکب در کربلا و مابقی در مسیر راهپیمایی اربعین، مستقر هستند که تقریبا در ۱۳ نقطه، موکب وجود دارد و در کاظمین و سامرا، هیچ موکبی نداریم.

وی تاکید کرد: تامین امکانات بهداشتی و درمانی، آب، یخ، تانکرهای آبرسانی، ژنراتور برق، حمل و نقل مناسب و چادرهای گروهی از مهم‌ترین اقدامات لازم در این خصوص است.

خبرنگار: احمدرضا فضل‌اللهی

انتهای پیام/

کد خبر: 1237419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =