راه اندازی کارزار «نه به واگذاری اموال دانشگاه پیام‌نور به سایر نهادها» / برنده جدال دانشجوهای وزارت علوم و آموزش‌وپرورش کیست؟

برخی از دانشجویان با راه‌اندازی کارزار «نه به واگذاری اموال دانشگاه پیام‌نور به سایر نهادها»خطاب به رئیس جمهور منتخب خواستار توقف انتقال اموال دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه فرهنگیان به گفته دانشجومعلمان این روزها حال خوشی ندارد و مشکلاتی مانند نبود فضای آموزشی و کلاس درس، کمبود معلم، افزایش کسر از حقوق، مشکلات صنفی از جمله خوابگاه و غیره گیربان این دانشگاه و دانشجویان آن را گرفته است.

بیشتر بخوانید:

انتقال ساختمان‌های پیام نور به دانشگاه فرهنگیان به کجا رسید؟

مسئولان ذی ربط برای حل این مشکلات، وعده واگذاری برخی ساختمان‌های دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان را به دانشجومعلمان داده‌اند. موضوعی که هنوز محقق نشده است؛ اما نگرانی‌ از آینده مبهم را برای دانشجویان و اساتید پیام نور و از سویی دیگر سردگمی و انتظار برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ایجاد کرده است.

انتقال اعضای هیئت علمی به دانشگاه فرهنگیان

چند سالی از آغاز زمزمه‌هایی مبنی بر واگذاری برخی ساختمان‌های دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان می‌گذرد. در این میان برخی مسئولان برای حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان از جمله چالش‌های صنفی و کمبود تسهیلات رفاهی، وعده‌هایی برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور به دانشجومعلمان و اساتید داده‌اند.

در این ارتباط، ابراهیم تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور درباره واگذاری زیرساخت‌ها یا ادغام برخی ساختمان‌های این دانشگاه به دانشگاه فرهنگیان به ایسکانیوز می‌گوید: تدوین و آماده سازی سند تحول دانشگاه پیام نور در حال انجام است. آنچه که امروز مورد اتفاق و اجماع همه سیاستگذاران نظام آموزش عالی کشور بوده این است که دانشگاه خود را با شرایط روز منطبق کند، برای همین در حال آماده کردن «طرح تحولی دانشگاه پیام نور» هستیم تا آن را اول به وزیر علوم ارائه دهیم و سپس در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح شود.

وی به طرح «تحولی دانشگاه پیام نور» اشاره کرد و گفت: ما در حال تدوین و آماده سازی سند تحول دانشگاه پیام نور هستیم. این سند به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد و در صورت تصویب، نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کنیم. حل مشکلات و موضوعاتی اینگونه در این سند پیش‌بینی شده است. براساس این سند، تعدیل و چابک سازی دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد.

تقی زاده مطرح کرد: علاوه بر آن، براساس سند تحول، برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان در رشته‌های مورد نیاز انتقال می‌یابند. این اساتید از رشته‌های هستند که امکان تبادل و استفاده از ظرفیت اعضای هیئت علمی وجود دارد.

دانشجومعلمان چشم انتظار انتقال ساختمان‌های دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان

در این راستا، ملیحه محمدی عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره مشکلات صنفی دانشجو معلمان این دانشگاه به ایسکانیوز می‌گوید: اکثر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته با کمبود فضا مواجه بودند. دانشگاه فرهنگیان برای حل این مشکل، ساختمان آموزشی را تبدیل به خوابگاه کرده و کلاس درس را به مدارس فرسوده منتقل کرده است. در چنین شرایطی دانشگاه از نظر امکانات آموزشی و رفاهی در حد یک مدرسه است.

محمدی با بیان اینکه شهید رئیسی رئیس جمهور سابق وعده داده بود که دانشگاه پیام نور ساختمان‌های خود را در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار دهند. اما متاسفانه تا کنون این وعده عملی نشده است.

این دانشجومعلم با تصریح بر اینکه مطالبه ما دانشجومعلمان این است که فکری به حال مشکلات صنفی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شود، گفت: اگر این وعده قرار نیست، عملی شود چرا از سوی رئیس جمهور مطرح شده و در استان‌ها هر مسئولی گمانه زنی در این باره می‌کند.

تشکیل کارزار اعتراضی«نه به واگذاری اموال دانشگاه پیام‌نور به سایر نهادها»

در حالی که دانشجو معلمان انتظار الحاق ساختمان‌های دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان و کاهش مشکلات رفاهی و آموزشی را می‌کشند، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور کارزاری با عنوان «نه به واگذاری اموال دانشگاه پیام نور به سایر نهادها» تشکیل داده‌اند. در این کارزار از مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب درخواست شده که از انتقال یا واگذاری ساختمان‌های دانشگاه پیام نور به سایر نهاد جلوگیری شود.

در بخش ابتدایی متن تشکیل این کارزار آمده است: به استحضار می‌رساند علیرغم تاکید سرپرست نهاد ریاست جمهوری و دستورات جنابعالی مبنی بر عدم اقدامات غیر معمول در دستگاه‌های اجرایی تا استقرار کامل دولت چهاردهم و علیرغم نارضایتی مسئولان و کارکنان دانشگاه پیام نور، متأسفانه در بدنه دولت و وزارت علوم تلاشی مضاعف در حال انجام است که به موجب آن بدون از هیچ‌گونه دلیل قانونی و عذر موجهی به دنبال آن هستند که امکانات و تجهیزات دانشگاه پیام نور در هیچ قالب مشخصی به سایر دانشگاه‌ها یا موسسات دیگر منتقل شود.

در بخش دیگر این متن مطرح شده است: امضا کنندگان این کارزار، ضمن اعتراض به این‌گونه تصمیمات ناپخته؛ خواستار توقف کامل آن و برخورد با بانیان این موضوع را دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =