۴۰ شرکت برای بورسیه دانشجویان اعلام نیاز کردند/ ۲ هزار نفر بورس صنعت می‌شوند

مدیرکل بورس و اعزام دانشجوی سازمان امور دانشجویان گفت: امسال ۴۰ شرکت برای بورس صنعت و مشاغل اعلام نیاز کردند و براین اساس حدود ۲ هزار نفر از دانشجویان برتر بورس صنعت خواهیم داشت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی یکی از مسائل مهم برای جامعه، مجموعه حکمرانی، آموزش عالی و خود دانش‌آموختگان است. بر همین اساس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشجویان متناسب با نیاز دستگاه‌ها و صنعت، بورسیه جدیدی را به نام بورس صنعت معرفی کرد.

هدف از بورس صنعت و مشاغل تربیت سرمایه‌های انسانی مؤثر بر اساس درخواست دستگاه‌های دولتی و غیردولتی است، بورسیه دانشجو از طریق کنکور سراسری یا بورسیه حین تحصیل دانشجو طی توافقی بین اداره کل بورس و اعزام دانشجویان این سازمان، مؤسسه و دستگاه بورس‌کننده، صورت می‌گیرد.

دانشجویان بورسیه صنعت و مشاغل، حین تحصیل، تسهیلات دریافت کرده و پس از دوران تحصیل با شرایطی که در قرارداد قید می‌شود، در این دستگاه‌ها مشغول کار خواهند شد. در این نوع بورسیه، مؤسسه به دانشجویان بورس صنعت و مشاغل اجازه می‌دهد سقف مشخصی دروس اختیاری را با نظر دستگاه بورس‌کننده بگذرانند و کارآموزی دانشجوی بورسیه در دستگاه بورس‌کننده سپری می‌شود و دانشجو مجاز است تا سقف ۵۰ ساعت در ماه با شرکت همکاری کند.

در این بورس ظرفیت دانشگاه‌های برتر کشور، در خدمت بنگاه‌های اقتصادی کشور قرار می‌گیرد و از طرفی شرکت نیز بهترین و نخبه‌ترین دانشجویان را جذب کرده که قطعاً در کیفیت محصول و افزایش عملکرد آن شرکت مؤثر است.

معاون پیشین آموزش وزیر علوم نیز پیشتر در این مورد گفته بود: ۴۰ واحد درسی بر اساس نیاز صنایع در دانشگاه ها قابل برنامه ریزی است ولی باید برای این واحدها تصمیم بگیریم و محتوای آن و محتوای ۱۵ واحد کارآموزی و کارورزی را هم داشته باشیم، برای این امر به نظرهای صنایع نیاز داریم.

قاسم عموعابدینی همچنین به بورس صنعت در دفترچه کنکور سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: بورس صنعت در سال تحصیلی ۱۴۰۱ حدود هزار نفر بود در سال جاری به پنج هزار نفر با مشارکت فعال صنایع رسید؛ به طوری که فقط شرکت سایپا هزار نفر را بورس کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =