دغدغه اصلی فکری دانشجویان، ازدواج در سنین جوانی است

ازدواج جوانان سبب دغدغه فکری آنان شده، نباید به دید مشکل به آن نگاه کرد و باید آن را یک مسئله قابل حل دانست.

سید عباس میری اشکذری، فعال حوزه ازدواج در استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز گفت: ازدواج جوانان سبب شکل گیری دغدغه فکری مهم و اساسی در دوره دانشجویی شده، نباید به دید مشکل به این مسئله نگاه کرد و باید آن را یک فرصت طلایی دانست.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ کار و اشتغال یکی از راهکارهای در دسترس، اعتماد به جوانان و حمایت از آنهاست، که اگر یک جوان در خانواده‌ای دغدغه کار را داشته باشد می‌تواند با این فرهنگ، در مسیر زندگی‌اش حرکت کند و فرآیند تشکیل خانواده را دنبال کند، بعضی‌ از جوانان همزمان مشغول تحصیل و یا کاری هستند، آنها باید دقت کنند که میان تحصیل و اشتغال باید تعادلی مناسب به وجود آورند تا در این مسیر آسیب جدی به خانواده وارد نکنند.

میری اشکذری گفت: در کنار اقدامات موثری که بیان شد اگر جوانان آگاهی لازم را در خصوص این مسائل مهم و حیاتی به دست آورند، به خودی خود مسئولیت پذیری آنها و خانواده هایشان سبب ترویج ازدواج آسان و به موقع خواهد شد.

فعال حوزه ازدواج در استان یزد اظهار کرد: گاهی بعضی از جوانان می‌گویند از ازدواج کردن ترس دارند، که یک‌سری از این ترس‌ها از عدم آگاهی لازم، نشئت می‌گیرد، یعنی اگر مسئولیت پذیری افراد که در قبل گفته شد محقق شود و آگاهی لازم توسط جوانان کسب شود، قطعاً می‌تواند تاثیرات خوبی بگذارد.

سید عباس میری اشکذری در پاسخ به سوال ارتباط حوزه اقتصاد و خانواده و ازدواج این چنین گفت: در حوزه ازدواج و ارتباط آن با اقتصاد باید گفت که سازه برکت و درآمد حلال، یکی از عوامل مهم است، خداوند تعالی به انسان‌ها قول داده است که نگران نباشند و با توکل و تلاش و اعتماد به خداوند متعال نیازهای زندگی را تأمین کنند، همین رخداد نیک می‌تواند آثار خوبی را رقم بزند.
وی در پایان افزود: در مورد ازدواج و تشکیل خانواده، آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند تأثیر به سزای داشته باشد، و در راس این‌ها اگر مسئولیت‌ها درست انجام شوند و با جدیت دنبال شوند، قطعا آثار خوب و نتایج مطلوبی را در افزایش نرخ ازدواج جوانان شاهد خواهیم بود.


خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1237760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =