رئیس جدید ستاد کل ارتش بریتانیا فرمان آماده‌باش برای جنگ داد

رئیس جدید ستاد کل ارتش بریتانیا با بیان اینکه روسیه، چین، ایران و کره شمالی محور ناآرامی هستند، هشدار داد که کشورش باید تا سه سال دیگر برای جنگ آماده باشد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایسکانیوز به نقل از اسکای نیوز، رولی واکر -رئیس جدید ستاد کل ارتش بریتانیا- روسیه، چین، ایران و کره شمالی را محور «ناآرامی» خواند و هشدار داد انگلیس باید تا سه سال دیگر برای جنگ آماده باشد. او با بیان اینکه ولادیمیر پوتین -رئیس جمهور روسیه – فردی «بسیار بسیار خطرناک» است، گفت: او «خواهان تلافی» علیه کشورهایی مانند بریتانیا است که از نیروهای مسلح اوکراین حمایت می‌کنند.

ژنرال واکر همچنین درباره احتمال حمله چین به تایوان، تمایل ایران برای تولید سلاح هسته‌ای و تهدید کره‌شمالی هشدار داد و گفت این کشورها با به اشتراک گذاشتن سلاح و فناوری بین خود، به‌دنبال تقویت رابطه با یکدیگر هستند و این موضوع می‌تواند تا سال 2027-2028 به همگرایی بین آنها بینجامد. او این مورد را یک چالش اساسی خواند و اظهار داشت «یک مشکل در یک منطقه احتمالا باعث سرایت در مناطق دیگر می شود و بنابراین یک مشکل جهانی است که از دیدگاه های مختلف در سراسر جهان به آن نگاه می‌شود».

او با بیان اینکه مشکلات ارتش بریتانیا بسیار بدتر از چیزی است که تصور می‌شود، بیان کرد: ارتش بریتانیا نیاز فوری برای بازسازی توانایی خود برای بازدارندگی از جنگ‌های آینده دارد.

این ژنرال انگلیسی مدعی شد که قصد دارد تا سال 2027 توانایی ارتش برای جنگیدن را دو برابر کند و تا پایان این دهه حداقل به سه برابر برساند. او گفت: «اگر ما بتوانیم قدرت جنگی خود را دو یا سه برابر کنیم، هر نیروی زمینی بریتانیا قادر خواهد بود نیرویی را حداقل سه برابر خود نابود کند و به این کار ادامه دهد. به این ترتیب ما اطمینان کامل به آمادگی و توانایی برای مبارزه و پیروزی با هر کسی را خواهیم داشت».

وی ارتش نظامی بریتانیا را «یک ارتش متوسط» خواند و در عین حال تاکید کرد که قدرت نیروی جنگی بهتر از تعداد آن است و با توجه به کمبود زمان برای تهیه سیستم تسلیحاتی جدید و بزرگ، نوآوری و استفاده از سلاح‌های هوشمند و هوش مصنوعی و دیگر اشکال فناوری جدید را ضروری و موثر خواند. یعنی همان کاری که ارتش اوکراین علیه روسیه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =