مخبر: هر پشتیبانی که برای موفقیت دولت جدید لازم باشد را انجام خواهیم داد

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه «امیدوارم مسیری که در خصوص توسعه حمل و نقل در کشور انتخاب شده که مهمترین بستر توسعه متوازن کشور و ابزار استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور است، در دولت جدید نیز طی شود»، عنوان کرد: به عنوان دولت حتماً آمادگی داریم که هر پشتیبانی را که برای موفقیت دولت جدید لازم باشد، انجام دهیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری صبح شنبه - ۶ مرداد ۱۴۰۳ - در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: رئیس جمهور شهیدمان به درستی موضوع توسعه حمل و نقل در کشور را بستر اصلی توسعه کشور تشخیص دادند؛ ما کشوری پهناور هستیم که حداقل با ۱۵ کشور همسایه ایم و حمل و نقل ظرفیت و امکان بزرگی برای رشد توسعه و اشتغال کشور است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای دخالت مخبر در عزل و نصب مدیران عامل بانک‌ها چیست؟

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از بزرگترین و مهم‌ترین علاقه‌های کشورهای منطقه و نقطه پیگیری آنها برای تعامل با ایران در حوزه ترانزیت است؛ بنابراین بیشترین فشارها در این حوزه بود و انصافاً نیز در این زمینه کار شد. چه کسی خوشش بیاید چه بدش باید باید بگوییم که تقریباً ۱۰ سال بخش‌های توسعه کشور دچار نقص‌های جدی شد و نمی‌شود که عقب افتادگی ۱۰ ساله را طی دو سال به نقطه مطلوب رساند؛ با این حال مسیری که توسط رئیس جمهور شهید و عزیزمان انتخاب شد مسیر درستی بود که وقت کافی بر روی آن گذاشته شد و مقام معظم رهبری نیز با عنایت در این خصوص رفتار کردند و به نظرم اتفاقات خوبی در حال وقوع است.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به افتتاح ترمینال جدید فرودگاه ایلام و برخی پروژه‌های دیگر در حوزه راه و شهرسازی به طور هم‌زمان، عنوان کرد: پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود از جمله مسائلی هستند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد برای مردم زحمت ایجاد می‌شد؛ بالاخره مردم ما به اربعین عشق می‌ورزند و علاقه فوق العاده‌ای دارند همچنین مردم سایر کشورها علاقه بسیاری برای زیارت بارگاه امام رضا (ع) دارند. اینکه ما بتوانیم پروازها به ایلام را تا ۱۴۸ پرواز در هفته افزایش دهیم مسئله بسیار مهمی است.

مخبر در ادامه با تقدیر از اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در برگزاری مراسم حج امسال تاکید کرد: قضیه حج در حال تبدیل شده به موضوعی نگران‌کننده بود چرا که در صورتی که زوار در عربستان می‌ماندند، گرمای شدید و نزدیکی به ایام محرم می‌توانست مسئله ایجاد کند و واقعاً مردم بعد از اعمال حج حوصله‌شان کم می‌شود؛ چرا که اعمال حج جزو سنگین‌ترین اعمال عبادی است. من صمیمانه تشکر می‌کنم چرا که مسئله حج و بازگشت آنها به کشور به خوبی حل و نگرانی‌ها برطرف شد.

وی تصریح کرد: امیدوارم مسیری که در خصوص توسعه حمل و نقل در کشور انتخاب شده که مهمترین بستر توسعه متوازن کشور و ابزار استفاده از موقعیت جغرافیایی کشور است، در دولت جدید نیز طی شود. به عنوان دولت حتماً آمادگی داریم که هر پشتیبانی را که برای موفقیت دولت جدید لازم باشد، انجام دهیم. این از نقاط مثبت دولت آقای رئیسی است که امروز که تقریباً به روزهای آخر دولت نزدیک می‌شویم تشکیلات دولت مانند روزهای نخست در حال فعالیت است؛ امیدواریم خداوند رفاه و آسایش مردم را رقم بزند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =