واکنش معاون وزیر علوم به کاهش تعداد امریه‌های سربازی

معاون پژوهشی وزیر علوم در واکنش به کاهش تعداد امریه‌های سربازی در یک سال گذشته گفت: پذیرش امریه‌های سربازی به صورت دوره‌ای بوده و پس از اتمام هر دوره، پذیرش مجدد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آمارهای منتشر شده از سوی وزارت علوم نشان می‌دهد که تعداد نیروهای امریه سربازی از ۲۷۶ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۴۷ نفر در سال ۱۴۰۲ کاهش گفته است. این ارقام بیانگر کاهش ۴۶ درصدی امریه سربازی وزارت علوم در یکسال گذشته است.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کاهش تعداد امریه‌های سربازی این وزارتخانه اظهار کرد: پذیرش امریه‌های سربازی به صورت دوره‌ای انجام می‌شوند. به این معنا که تعدادی به عنوان امریه معرفی شده، کار می‌کنند و سپس درخواست برای پذیرش گروه دیگر ارائه می‌شود.

وی افزود: وزارتخانه محدودیتی در تعداد امریه ندارد؛ اما کسی می‌تواند امریه بگیرد که شرایط آیین‌نامه را داشته باشد. اینگونه نیست که همه افراد بتوانند امریه بگیرند. شرایط آیین‌نامه در زمینه‌های علمی، کاری و تشکل‌ها است و باید در قالب این شرایط پذیرفته شوند. دلیل کاهش تعداد امریه‌ها می‌تواند به کاهش تعداد افراد واجد شرایط هم مربوط شود.

وی با بیان این که کاهش تعداد امریه‌ها موضوعی است که باید در وزارت علوم بررسی شود، گفت: دانشجویان امریه سربازی به ازای ساعات آموزش دیدن یا آموزش دادن می‌توانند مشوق‌هایی شامل مرخصی تا کسر خدمت داشته باشند. البته کسر خدمت سخت است و کسی نمی‌تواند همه سربازی را کسر کند.

کاهش شرکت‌کنندگان دوره‌های مهارتی به دلیل کاهش دانشجویان جدیدالورود

صالحی همچنین درباره کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های مهارتی معاونت پژوهشی گفت: اغلب دانشجویان قدیمی در سه سال گذشته در دوره‌های مهارتی ثبت‌نام کرده‌اند، به همین دلیل، شاهد کاهش تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های مهارتی هستیم. درحال حاضر فقط دانشجویان جدیدالورود مخاطب این دوره‌ها هستند که تعدادشان هم نسبت به کل دانشجویان، خیلی زیاد نیست.

معاون پژوهشی وزیر علوم تصریح کرد:۷۰۰ هزار نفر از دانشجویان وزارت علوم در دوره‌های مهارتی شرکت کرده‌اند.

گفتنی است، ایسکانیوز در گزارش عقب‌گرد وزارت علوم در ارتقای مهارتی دانشجویان مطرح می‌کند که تعداد دوره‌های مهارت‌افزایی وزارت علوم در فاصله سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ از ۴ هزار و ۲۱۳ دوره به ۳ هزار و ۵۰۰ دوره کاهش یافته است که نشان‌دهنده کاهش ۱۷ درصدی این دوره‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =