چالش جدید ژاپن با چمدان‌های موتوری!

در پی افزایش چشمگیر گردشگران در ژاپن، این کشور استفاده از چمدان‌های موتوری را در فرودگاه‌های این کشور ممنوع کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ در حالی که تعداد بی‌سابقه‌ای از گردشگران به دلیل کاهش ارزش «ین» به ژاپن هجوم آورده‌اند، مقامات ژاپنی به دلیل محبوبیت روزافزون چمدان‌های موتوردار و با قابلیت سوار شدن افراد، با مشکل مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ابتکار دانشگاه ژاپنی برای کمک به بیماران قلبی ‏

استفاده از چمدان‌های موتوری که در بخش‌هایی از آسیا رایج است، طبق قوانین ژاپن به تجهیزات ایمنی و گواهینامه رانندگی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، دو فرودگاه بزرگ ژاپن قبلاً از مسافران خواسته‌اند تا در محیط داخلی، سوار چمدان‌های موتوری نشوند و پلیس از فروشندگان درخواست کرده است به مشتریان درباره قوانین سختگیرانه در مورد استفاده از این وسایل هشدار دهند.

در سال‌های اخیر چمدان‌های موتوری که با باتری‌های لیتیوم یونی کار می‌کنند، در بین مسافران رایج‌تر شده‌اند. ژاپن در حال حاضر چمدان‌های برقی را به عنوان «وسایل نقلیه موتوری» که فقط با تجهیزات ایمنی مورد نیاز رانندگی می‌توانند در جاده‌ها مورد استفاده قرار گیرند، طبقه‌بندی می‌کند.

به گفته پلیس استان اوزاکا، در ماه ژوئن، یک زن چینی ۳۰ ساله که در ژاپن تحصیل می‌کرد، به دلیل رانندگی بدون گواهینامه به دادستان ارجاع شد، زیرا او در ۳۱ مارس سوار بر یک چمدان سه چرخ در پیاده‌رو در اوزاکا دیده شده بود.

بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی ژاپن، چمدان این زن که می‌تواند تا ۱۳ کیلومتر در ساعت سفر کند، مانند برخی از موتورسیکلت‌ها، در دسته دوچرخه موتوری طبقه‌بندی می‌شود. پلیس در ماه ژوئن بار دیگر به مردم تاکید کرد که برای چنین چمدان‌های سیار نیاز به گواهی‌نامه دارد.

به گفته «تاکرو شیبایاما» دانشمند ارشد در موسسه حمل و نقل دانشگاه فناوری وین، طیف گسترده وسایل نقلیه ژاپن که در دسته دوچرخه‌های موتوری قرار می‌گیرند، ممکن است این کشور را مجبور به ایجاد یک طبقه‌بندی جدید برای پرداختن به مساله چمدان‌های موتوری کند.

ژاپن اخیراً برای مقابله با اشکال جدید حمل و نقل تلاش کرده است.

به گفته آژانس پلیس ملی، تخلفات ترافیکی مربوط به اسکوترهای برقی در شش ماه پس از کاهش محدودیت‌ها در جولای ۲۰۲۳، چهار برابر شده است. مقررات جدید به افراد بالای ۱۶ سال اجازه می‌دهد بدون گواهینامه رانندگی سوار اسکوترهای برقی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =