نخست وزیر مالزی خطاب به فیس‌بوک و اینستاگرام: به عنوان ابزار رژیم ظالم صهیونیستی عمل نکنید

نخست وزیر مالزی در واکنش به حذف پیام‌هایش در مورد ترور اسماعیل هنیه توسط اینستاگرام و فیس‌بوک از شرکت آمریکایی متا خواست با توقف این نمایش بزدلانه به عنوان ابزار رژیم صهیونیستی عمل نکنند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز به نقل از الجزیره، انور ابراهیم_ نخست وزیر مالزی_ متا را به «بزدلی» متهم کرد. متا شرکت فناوری خوشه‌ای چند ملیتی آمریکایی است که تا پیش از سال 2021 با نام شرکت فیس‌بوک فعالیت می‌کرد.

پس از قتل اسماعیل هنیه در ایران، انور ابراهیم ویدئویی از تماس تلفنی خود با یکی از مقامات حماس برای تسلیت در فیس‌بوک خود منتشر کرد که بعدا توسط متا -شرکت متعلق به میلیاردر آمریکایی مارک زاکربرگ- حذف شد. همچنین پست مشابهی که در اکانت اینستاگرام انور منتشر شده بود نیز توسط متا که مالک اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس و ویدئو در شبکه‌های اجتماعی است، حذف شد.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی به دنبال تعیین خط قرمزهای جدید/ اسرائیل منتظر پاسخ جدی ایران باشد

انور ابراهیم روز پنج شنبه در واکنش به حدف شدن این پست‌ها گفت: «اجازه دهید این به‌عنوان یک پیام روشن و صریح برای متا باشد: این نمایش بزدلی را متوقف کنید و به عنوان ابزار رژیم ظالم صهیونیستی عمل نکنید».

مالزی حامی آرمان فلسطین است و انور بارها جنگ اسرائیل علیه غزه و اقدامات آن در کرانه باختری را محکوم کرده‌است. او همچنین در ماه مه در قطر با هنیه ملاقات کرد. هنیه نیز طی سال‌ها به عنوان رهبر سیاسی حماس به مالزی سفر کرده بود. انور گفته است که روابط خوبی با رهبری سیاسی حماس دارد اما هیچ ارتباطی در سطح نظامی ندارد. همچنین باید افزود مالزی مدتهاست که از راه حل دو کشوری برای پایان درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان حمایت می‌کند.

شرکت متا از چندی پیش جنبش حماس را به عنوان یک «سازمان خطرناک» معرفی کرده و محتوای ستایش کننده این گروه را ممنوع کرده است. همچنین از ترکیبی از تشخیص خودکار و بررسی انسانی برای حذف یا برچسب‌گذاری تصاویر گرافیکی استفاده می‌کند.

فهمی فاضل_ وزیر ارتباطات مالزی_ گفت که از متا توضیح خواسته شده و مشخص نیست که آیا این پست‌ها به‌طور خودکار حذف شده‌اند یا پس از یک شکایت حذف شده‌اند.

هنوز هیچ پاسخی از سمت متا داده نشده است.

مالزی قبلا نیز به دلیل حذف محتوا از متا شکایت کرده است. از جمله در مورد پوشش رسانه‌ای آخرین دیدار انور با هنیه که بعدا توسط فیس بوک بازسازی شد. متا در آن زمان گفت که عمداً صداها را در فیس بوک سرکوب نمی‌کند و محتوای حمایت کننده از فلسطینیان را محدود نمی‌کند.

چنین برخوردهایی از سوی یک پلتفرم غربی درست زمانی که کشورهای حامی اسرائیل به راحتی از فحاشی و ابراز انزجار استفاده می‌کنند تنها نشان دهنده این است که این رسانه‌ها کاملا یکجانبه و زیر نظر مستقیم قدرت‌های آمریکایی اروپایی فعالیت‌ می‌کنند و تنها به محتوای مورد قبول خود اجازه انتشار داده و برخلاف ادعای آن‌ها خبری از آزادی بیان در این پلتفرم‌ها نیست.

خبرنگار: ماری ملکی

انتهای پیام/

کد خبر: 1238653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =