اطمینان بایدن به نتانیاهو برای حمایت از اسرائیل در برابر ایران

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر اسرائیل بر تعهد واشنگتن برای امنیت اسرائیل در برابر همه تهدیدات ایران تاکید کرده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز گفتگو گرد. بایدن بر تعهد خود به امنیت اسرائیل در برابر همه تهدیدات ایران از جمله گروه های تروریستی نیابتی آن حماس، حزب الله و حوثی ها (انصارالله) تاکید کرد.

بیشتر بخوانید؛

ترامپ: خروج آمریکا از برجام بهترین کار من برای اسرائیل بود

در بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن درباره تلاش‌ها برای حمایت از دفاع اسرائیل در برابر تهدیدها، از جمله در برابر موشک‌های بالستیک و پهپادها و استقرار نظامی دفاعی جدید ایالات متحده گفتگو کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: بایدن ضمن این تعهد به دفاع از اسرائیل، بر اهمیت تلاش‌های مستمر برای کاهش تنش‌های گسترده‌تر در منطقه تاکید کرد.

تارنمای آمریکایی آکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن متقاعد شده است که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد به تلافی ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، به اسرائیل حمله کند و آمریکا درحال آماده‌سازی برای مقابله با این حمله است.

این رسانه نوشت که مقامات آمریکایی همچنین گفتند که انتظار دارند حملات جمهوری اسلامی اسلامی به سبک حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران در روز ۲۵ فروردین (۱۳ آوریل) باشد و ممکن است این حملات از نظر مقیاس از حملات پیشین وسیع تر باشد و حزب‌الله لبنان نیز در آن نقش ایفا کند.

آکسیوس ادامه داد: یک مقام آمریکایی گفت جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا از روز چهارشنبه نشانه های روشنی دریافت کرد که ایران قصد دارد انتقام بگیرد. دو مقام آمریکایی گفتند که ممکن است چند روز طول بکشد تا ایرانی‌ها و نیروهای نیابتی آنها برای حمله به اسرائیل هماهنگ و آماده شوند.

یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که پنتاگون و فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا در حال آماده سازی مشابه آنچه در حمله آوریل گذشته انجام شد، هستند. یک مقام گفت که آماده سازی ها شامل استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در شرق مدیترانه و دریای سرخ است.

بر اساس این گزارش، این مقام مسئول گفت: انتظار داریم چند روز سخت باشد. یک مقام ارشد اسرائیلی نیز گفت جامعه اطلاعاتی اسرائیل انتظار دارد که ایران یک حمله موشکی گسترده ای به اسرائیل انجام دهد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری با خبرنگاران گفت که خطر وقوع یک جنگ گسترده تر در خاورمیانه امروز نیز وجود دارد. او گفت که دولت بایدن تلاش‌های فشرده‌ای برای جلوگیری از یک جنگ گسترده‌تر و کاهش تنش از طریق دیپلماسی انجام می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از اظهار نظر خودداری کرد. دولت بایدن نگران است که بسیج ائتلاف بین‌المللی و منطقه‌ای کشورهایی که از اسرائیل در حمله قبلی ایران دفاع کرده‌اند دشوارتر باشد، زیرا ترور هنیه در چارچوب جنگ اسرائیل و حماس است که احساسات شدید ضد اسرائیلی را در سراسر منطقه برانگیخته است.

این حمله در ماه آوریل در تلافی حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در دمشق بود که یک ژنرال ارشد ایرانی به شهادت رسید.

چندین کشور عربی از جمله اردن و عربستان سعودی یا به سرنگونی پهپادهای ایرانی و حوثی ها (انصارالله یمن) کمک کردند یا به آمریکا و اسرائیل اجازه دادند از حریم هوایی خود برای رهگیری تهدیدات استفاده کنند.

مبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1238656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =