این استقلال به تباهی می‌رود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی نکونام در آوردن بازیکنان نقشی ندارد چه انتظاری داریم که در فصل آینده عملکرد خوبی از استقلال ببینیم؟! سکوت او استقلال را به تباهی می کشاند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ رضا رجبی درباره شرایط تیم فوتبال استقلال پیش از آغاز فصل جدید از لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: استقلال در هر فصل فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و پرداختن به چنین بهانه‌هایی یک نوع فرار رو به جلو برای کادر فنی بوده است. از کیفیت فنی استقلال در فصل گذشته راضی نبودم و به نظرم اکثر هواداران استقلال با من هم نظر باشند.

بیشتر بخوانید:

محبوب‌ترین ستاره استقلال عضو سپاهان شد

وی ادامه داد: فصل گذشته حضور خطیر را بهانه‌ای دانستند برای توجیه کردن خودشان و باید ببینیم در فصل جدید چه بهانه‌ای خواهند داشت. باید چنین بهانه‌هایی را کنار بگذارند و ابتدا از اردوهای تدارکاتی بهترین بهره را ببرند و بازیکنان را برای یک فصل پر هیجان آماده کنند. دیگر دوست ندارم کیفیت فصل گذشته استقلال را ببینیم چرا که به هیچ عنوان فوتبال زیبا بازی نکردند. تیمی شخصیت قهرمانی دارد که همواره بازی رو به جلو انجام دهد و امیدوارم نکونام در بحث کیفیت فنی تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کرده باشد.

پسر یکی از اعضای هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس در نقل و انتقالات استقلال تاثیر گذار بود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با نقل و انتقالات تابستانی آبی پوشان، تصریح کرد: با توجه به آمدن هلدینگ خلیج فارس همه چیز تا حدودی تغییر کرده، اما بهتر نشده. پسر یکی از اعضای هیئت مدیره هلدینگ تمام نقل و انتقالات باشگاه استقلال را پوشش داده و با نظر او برخی خریدها انجام می‌شود و جالب این است که نکونام سکوت کرده و در این باره چیزی نمی‌گوید. وقتی نکونام در آوردن بازیکنان نقشی ندارد چه انتظاری داریم که در فصل آینده عملکرد خوبی از استقلال ببینیم؟! به نظر من ماندن او از ابتدا اشتباه بود و همین باعث می‌شود وجهه او خراب شود. در تیم‌های بزرگ همواره مربی تیم تصمیم می‌گیرد چه بازیکنانی در تیمش باشند اینکه پسر یکی از اعضای هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس بازیکن جذب کند به هیچ عنوان شرایط خوبی را نخواهد ساخت.

رجبی با بیان اینکه بازیکنان جوان در این مقطع به داد تیم نخواهند رسید، عنوان کرد: جذب بازیکنان همانند اسلامی و کوشکی که تجربه لازم را ندارند قطعاً نمی‌توانند برای استقلال شق القمر کنند. این بازیکنان قطعاً ضربه خواهند دید چرا که ممکن است بدنشان هنگام ورود به زمین بلرزد. استقلال در این مقطع چند بازیکن با تجربه می‌خواهد که شرایط را کنترل کنند. وقتی بازیکنان جوان وارد زمین شوند و نتوانند فشارها را تحمل کنند قطعاً نابود خواهند شد. چرا مدیریت نتوانست علی کریمی و یا یک هافبک طراح با تجربه را بیاورد؟ سال‌ها گفتیم برای اینکه پول‌ها از بین نرود باید کمیته فنی متخصص حضور داشته باشد. مدیرعامل باشگاه باید تمام شرایط را کنترل کند. آنها حردانی را دادند و رامین رضاییان را گرفتند و خدا می‌داند چه سیاستی پشت این خرید بوده است.

تغییر ورزشگاه سرخابی‌ها قطعاً کیفیت مسابقات را پایین خواهد آورد

وی در خصوص تغییر ورزشگاه سرخابی‌ها برای رقابت‌های فصل آینده، متذکر شد: ۱۳ سال پیش در یکی از برنامه‌های تلویزیونی از من پرسیدند مشکل فوتبال ما چیست و من تنها جوابم این بود که زیرساخت‌های ما مشکل اساسی دارد. سیاست گذاری در فوتبال ایران بسیار ضعیف است. ورزشگاه‌های ما می‌تواند با پول بلیط‌هایی که به دست می‌آورند به تنهایی زیرساخت‌های ورزشگاه را در کمتر از یک سال بسازند. این زیرساخت‌ها در بخش کمک داور ویدیویی هم صدق می‌کند. ما هنوز بسیاری از ورزشگاه‌هایمان در فوتبال ایران زیرساخت‌های کافی برای ورود این تکنولوژی را ندارند. به نظرم انتقال ورزشگاه از آزادی به تختی قطعاً روی کیفیت بازی‌ها تاثیر می‌گذارد و از این هم بدتر خواهد شد. با توجه به ثروتی که در کشور داریم هنوز نتوانستیم آزادی را بعد از چند دهه ارتقا دهیم و همین باعث شده تا از بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس عقب بیفتیم. قطعاً استقبالی که از سوی هواداران در ورزشگاه آزادی می‌شد در تختی شاهد نخواهیم بود.
تا زمانی که برنامه‌ریزی دقیق نداشته باشیم فوتبالمان را در المپیک نخواهیم دید

رجبی در پایان با بیان اینکه تا زمانی که زیرساخت‌های مورد نیاز را نداشته باشیم تیم فوتبال المپیک در آینده هم نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تا زمانی که برنامه‌ریزی دقیقی برای حضور در المپیک نداشته باشیم فوتبالمان پیشرفت نخواهد کرد. بازیکن‌های المپیک از تیم‌های پایه سرچشمه می‌گیرند و با این شرایطی که شاهد هستیم تا ۵۰ سال آینده هم فوتبالمان را در المپیک نخواهیم دید. سن فوتبال ایران به ۳۰ سال رسیده و به نظرتان فوتبال ملی ما در آینده به کجا خواهد کشید؟ باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود و بازیکنان همت کنند تا به المپیک بروند اگر به این شکل سازماندهی شوند قطعاً تیم ملی فوتبال ایران هم در مسابقات بین‌المللی موفق خواهد بود. به نظرم باید فوتبال ایران را دو سال تعطیل کنند و از نو بسازند و کسانی که معلومات بسیار زیادی در خصوص فوتبال دارند را به جای اینکه در حاشیه بگذارند وارد باشگاه کنند.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1238741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =