طرح پنج‌شنبه‌های شهدایی در قائمشهر کلید خورد

طرح پنج‌شنبه‌های شهدایی با اهتمام نماینده قائمشهر در مجلس کلید خورد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، علی کشوری، نماینده مردم شهرستان‌های قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی روز پنج‌شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۳ یکی از مهمانان نخستین برنامه پنج‌شنبه‌های شهدایی بود که بر سر مزار دیپلمات شهید رشید پاریاوفلاح از شهدای حمله تروریستی به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دهه ۷۰ شهر مزارشریف افعانستان، حاضر شد.

این طرح با پیشنهاد علی کشوری، نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی و مقرر است که هر پنج‌شنبه با حضور بر مزار یک شهید اهل شهرستان، یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارد.

علی کشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسکانیوز از دنبال‌کردن برنامه «پنج‌شنبه‌های شهدایی» خبر داد و آن را خوب و زیبا توصیف کرد و که البته نیاز به ارتقا دارد.

وی همچنین اظهار کرد: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مردم گران‌قدر ایران اسلامی به ۱۱ نفر از فرزندان شهدا رای دادند و آنان را به عنوان نماینده ملت راهی بهارستان کردند که نشان از ارادت مردم انقلابی به شهدا و خانواده‌های گرامی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ویژه ایثار تعریف نشده، از فقدان این فراکسیون در کنار سایر فراکسیون‌های مختلف انتقاد کرد و گفت: همه ما باید در راستای تشکیل و توسعه فراکسیون شاهد و ایثارگران که یکی از پرجمعیت‌ترین اقشار جامعه هستند، تلاش کنیم‌.

نماینده خانه ملت خاطرنشان کرد: ۱۱ فرزند شهید و ۴۴ نفر از جانبازان و آزادگان در مجلس دوازدهم شورای اسلامی حضور دارند تا فراکسیون قوی تشکیل دهیم و مصوبات مجلس شورای اسلامی را پیگیری و برای اجرای آن برنامه‌ریزی کنیم و به شخصه به‌عنوان عضو جامعه ایثارگری مجلس تلاش خود را در حوزه ایثارگران انجام خواهم داد.

نماینده مردم در ادامه مطرح کرد: تجربه‌هایی در حوزه تئاتر دفاع مقدس داشتم که در سال ۱۳۹۳ در تئاتر «کابوس شب نیمه آذر» روایتی از شهادت سرلشکر خلبان احمد کشوری بود و به موضوع دغدغه‌های خانواده شهدا پرداخته شد.

وی با اشاره به نقش مهم هنر در آشنا کردن با سیره شهدا ادامه داد: نمایش‌نامه‌های دیگری هم در رابطه با خانواده‌های شهدا و ایثارگران دارم که هنوز به مرحله اجرا در نیامده است.

کشوری در ادامه با انتقاد از رویه حکمرانی فرهنگی عنوان کرد: من اگر شخصی را که در حوزه صنعت تجربه و تخصص دارد، برای مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد دهم؛ کار کاملاً اشتباهی انجام داده‌ام و هیچ وقت از کسی که در صنعت کار کرده، نمی‌توان انتظار داشت در حوزه فرهنگ و هنر هم موفق باشد.

وی به برخی انتصابات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض و بیان کرد: بارها دیدیم که کسانی در رأس امور وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتند که هیچ بویی از فرهنگ و هنر نبرده بودند.

کشوری در ادامه افزود: در این شرایط، کشور دچار آسیب می‌شود. چه اتفاقی در جامعه رخ می‌دهد زمانی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرابتی با فرهنگ و هنر نداشته باشد و هنرمندان را نشناسد؟ هنر کشور با این رویه پیشرفت نمی‌کند و امیدوارم در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه فرهنگ، کسانی در رأس امور قرار بگیرند که کارهای جدی کرده‌ و درد هنرمندان را بدانند.

گفتنی است که علی کشوری، فرزند امیر سرلشگر خلبان احمد کشوری از شهدای شاخص دفاع مقدس بوده و در زمان شهادت پدر، تنها ۶ ماه سن داشت.

خبرنگار: محمدرضا کوچکسرائی

انتهای پیام/

کد خبر: 1238867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =