پرسپولیس در آستانه توافق بزرگ با مدافع مجارستانی

باشگاه پرسپولیس ساعتی پیش مذاکرات مثبتی را برای جذب مدافع چپ مجارستانی انجام داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در حالی که صبح شنبه همه چیز علیه این انتقال به نظر می‌رسید اما در ساعات گذشته اتفاقات دیگری رخ داده و مسیر انتقال سولت ناگی تسهیل شده است. باشگاه پرسپولیس مذاکرات خود با پوشکاش اکادمیا مجارستان را هم پیش برده و در آستانه توافق برای صدور رضایتنامه این بازیکن قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

جدایی ۵ بازیکن پرسپولیس قطعی شد!

ستاره مجارستانی که در تیم ملی کشورش به صورت ثابت بازی می‌کند، نسبت به حضور در پرسپولیس تمایل نشان داده و احتمال دارد این انتقال خیلی زود شکل بگیرد. پرسپولیس که ۱.۳ میلیون دلار از جدایی عبدالکریم به دست آورده، مشکلی برای انتقال او ندارد و تقریبا تمام این مبلغ را صرف الکسیس گندوز و سولت ناگی خواهد کرد.

نکته جالب توجه در خصوص ناگی چند پسته بودن او می باشد و درواقع، بعنوان یک آچار فرانسه به کمک تیمش می‌آید. ستاره چپ پای مجارها بیشتر از همه متخصص بازی در دفاع چپ است اما براحتی می‌تواند در پست وینگر چپ هم به‌کار گرفته شود. نکته جالب‌تر اینجاست که ناگی تسلط نسبی روی بازی در پست دفاع راست هم دارد و حتی سابقه بازی بعنوان هافبک دفاعی و دفاع مرکزی و همچنین وینگر راست را در کارنامه خود دارد.

چیزی که شاید هواداران پرسپولیس را از این انتقال هیجان زده کند، گل‌های زیبای او به غول‌های جهان، انگلیس یا آلمان نیست، بلکه عملکرد درخشان او در فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ است که او توانست در طی ۲۶ بازی در لیگ مجارستان آمار خارق‌العاده ۱۱ گل و ۵ پاس گل را ثبت کند. البته گفتنی است که ستاره ۳۱ ساله مجارها در فصل گذشته در غالب بازی‌ها در پست وینگر چپ به میدان رفته است تا در پست دفاع چپ.

سولت ناگی درحالی در فصل گذشته این آمار فوق‌العاده را از خود بجای گذاشته که از زمان حضورش در سطح اول فوتبال مجارستان یعنی فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ هیچگاه تعداد گل‌های او از عدد ۳ در یک فصل بالاتر نرفته بود و ستاره مجارستانی صرفا توانسته بود در فصل های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و ۲۰۱۹-۲۰۱۸ به ترتیب ۵ و ۹ گل در سطح دوم فوتبال مجارستان به ثمر برساند. عملکرد رو به رشد و فوق‌العاده ناگی در فصول اخیر می‌تواند نویدبخش روزهای خوب او با سرخ‌پوشان پایتخت باشد. نکته جالب توجه دیگر درخصوص ناگی این است که او تنها ۶ روز قبل برای تیمش در هفته اول لیگ مجارستان ۹۰ دقیقه کامل بازی کرده است و از آمادگی بدنی خوبی برخوردار می‌باشد.

در سطح ملی نیز، از سال ۲۰۱۹ تا به امروز، یعنی به مدت ۵ سال است که برای تیم ملی مجارستان به میدان می رود و او اولین بازی ملی خود را در مقابل اروگوئه و در قالب یک بازی دوستانه انجام داد و تا این لحظه، در ۲۲ بازی برای کشورش به میدان رفته است. عمده شهرت ناگی در دنیای فوتبال به عملکرد درخشان او در سطح A لیگ ملت‌های اروپای ۲۰۲۲ مربوط می‌شود که او در بازی رفت مقابل انگلستان پاس گل پیروزی بخش تیمش را داد و در بازی برگشت نیز یکی از ۴ گل پیروزی تاریخی و پرگل مجارها مقابل انگلستان را به ثمر رساند. البته درخشش ناگی فقط محدود به بازی با سه شیرها نبود و او تنها سه روز قبل از گل تاریخی خود به انگلیس، توانست در بازی با آلمان تک گل تیمش در دقیقه ۶ به ثمر برساند که درنهایت آن بازی با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.

ستاره چپ پای مجارها در طی ۲۲ بازی ملی خود، ۳ بار گلزنی کرده است که آخرین آن مربوط به بازی دوستانه با کوزوو در اردیبهشت ماه سال جاری می‌باشد. ناگی در یورو ۲۰۲۴ هم یکی از مسافرین مجارها بود که علی‌رغم نیمکت‌نشینی در بازی مقابل سوییس توانست در دو بازی بعدی تیمش مقابل آلمان و اسکاتلند مجموعا ۱۹ دقیقه به میدان برود.

البته پرسپولیس همزمان مذاکرات خود را با یحیی عطیه‌الله نیز پیش می‌برد اما به نظر گزینه اول سرخ‌پوشان سولت ناگی است که چراغ سبز را هم برای این انتقال داده است.

منبع: ورزش ۳

انتهای پیام/

کد خبر: 1238947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =